خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
خرید گیفت کارت
deli meat
Tobacco
Window repair
خرید یخچال ال جی
Window repair
فلنج
فایل تحقیقات دانشجویی
<-BloTitle->
<-BloText->

بررسی رابطه بین سرمایه فكری و عملكرد مالی شركتهای موجود در بازار سرمایه ایران

دانلود پایان نامه و پروژه پایانی باعنوان بررسی رابطه بین سرمایه فكری و عملكرد مالی شركتهای موجود در بازار سرمایه ایران

دانلود بررسی رابطه بین سرمایه فكری و عملكرد مالی شركتهای موجود در بازار سرمایه ایران

پایان نامه بررسی رابطه بین سرمایه فكری و عملكرد مالی شركتهای موجود در بازار سرمایه ایران
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات 
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانلود فیلم
دانلود کتاب
دانلود تحقیق 
دانلود
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل word
حجم فایل 1412 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 191

بررسی رابطه بین سرمایه فكری و عملكرد مالی شركتهای موجود در بازار سرمایه ایران

دانلود پایان نامه و پروژه پایانی باعنوان بررسی رابطه بین سرمایه فكری

و عملكرد مالی شركتهای موجود در بازار سرمایه ایران

این پایان نامه  با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

چكیده:

سازمان ها در حال وارد شدن به اقتصاد مبتنی بر دانش هستند ، اقتصادی که در آن دانش و دارایی های نامشهود به عنوان مهمترین مزیت رقابتی سازمانها شناخته شده است . یکی از اجزای دارایی نامشهود سرمایه فکری می باشد که تاثیر مهمی بر عملکرد و پیاده سازی استراتزیک سازمان دارد از این رو  شناسایی ، اندازه گیری و مدیریت سرمایه فکری دارای اهمیت خاصی است  و منجر به مشاهده ارزش واقعی سازمان ها می شود.

برای سنجش سرمایه فکری طبقه بندی های مختلفی ارایه شده است که یکی از این طبقه بندی ها توسط پالیک  به نام (ارزش افزوده سرمایه فکری)  مطرح شده که از سه جزء کارایی سرمایه فیزیکی، کارایی  سرمایه انسانی و کارایی سرمایه ساختاری می باشد. در این پژوهش ابتدا براساس مدل (ارزش افزوده سرمایه فکری) ، ارزش سرمایه فکری شرکتهای  پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران برای دوره زمانی 7 ساله 1380 الی 1386 محاسبه و سپس ارتباط بین مولفه های سرمایه فکری و بازده مالی شرکتها مورد ارزیابی قرار گرفته است. جهت محاسبه عملکرد مالی از هشت شاخص عملکرد مالی مالی در پنج گروه معرف ارزش بازار ، سودآوری، فعالیت ، بازده سرمایه ، مبتنی بر ارزش آفرینی استفاده شده است.در تحقیق حاضر ، روش آماری استفاده شده جهت تجزیه و تحلیل داده ها ، رگرسیون چند گانه و ضرایب همبستگی می باشد. نمونه انتخابی شامل 73 شرکت بصورت پیوسته برای بازه زمانی 7 ساله بوده که اندازه شرکت بعنوان متغیر کنترلی در نظر گرفته شده است.

یافته ها حاکی از رابطه معنادار مثبت بین سرمایه فکری و عملکرد مالی شرکتها و تاثیر مثبت اندازه شرکت بر روی سطوح برخورداری از سرمایه فکری و عملكرد مالی می باشد. باتوجه به این نتایج می توان توجه مدیران ، سهامداران ، سرمایه گذاران و سایر گروه های ذینفع را به منابع و توانمندیهای درون سازمانی جلب و بهره گیری از این مدل برای کسب بازده مالی بالاتر و دسترسی به ارزش واقعی شرکتها ،پیشنهاد کرد. 

وازه های کلیدی:

سرمایه فکری

عملکرد مالی

اندازه شرکت

رگرسیون چندگانه

بورس اوراق بهادار تهران

مقدمه:

با ورود به اقتصاد دانشی، دانش در مقایسه با سایر عوامل تولید مانند زمین ، سرمایه ، ماشین آلات و...  از ارجحیت بیشتری برخوردار شده است . بطوری كه در اقتصاد ، دانش به عنوان مهمترین عامل تولید محسوب می شود و از آن به عنوان مهمترین مزیت رقابتی سازمان ها یاد می شود . همچنین با پیشرفت سریع تكتولوژی برتر ، بویژه در زمینه ارتباطات ، كامپیوتر و مهندسـی بیولوژی ، از دهه 70 الگوی رشد اقتصادی جهان بطور اساسی تغییر كرد و به دنبال آن ،  دانـش به عنوان مهمتـرین سرمایه جایگزین سرمایه های پولــی و فیزیكی شد (چن و همکاران ،2005،ص388)   .  یكی از ویژگی های دانش این است كه نامشهود است یعنی غیرقابل لمس و غیر محسوس است و ارزشگذاری و اندازه گیری آن خیلی سخت و منمودار است در صورتی كه درگذشته سازمان ها با استفاده از روش های حسابداری قادر بودن تا ارزش و اندازه تولید خود را به طور كامل محاسبه كنند ولی امروزه این روش حسابداری دارای كارایی لازم نیستند. دانش به عنوان یكی از مهمترین اجزای دارایی های نا مشهود محسوب می شود اگر در گذشته بیشتر دارایی های سازمان ها مشهود بودند ولی امروزه قسمت اعظم دارایی های سازمان ها نامشهود هستند (سالیوانو همکاران،2002،ص9) 

فهرست مطالب

چكیده:1

مقدمه:2

فصل اول:کلیات تحقیق

1-1)مقدمه4

2-1) بیان مسئله تحقیق. 5

3-1) چارچوب نظری. 7

4-1 ) اهمیت وضرورت پژوهش.. 8

5-1) اهداف پژوهش.. 9

1-5-1) اهداف علمی تحقیق. 9

2-5-1)اهداف كاربردی تحقیق. 10

6-1 )فرضیه های تحقیق. 10

7-1)تعاریف واژه ها واصطلاحات پژوهش :11

فصل دوم :مروری بر ادبیات تحقیق

1-2- مقدمه16

2-2 ) بخش اول : نظریه های مربوط به سرمایه فكری. 18

1-2-2 ) تعاریف مختلف سرمایه فكری. 20

3-2)بخش دوم : مدل های طبقه بندی سرمایه فكری. 21

1-3-2) ادوینسون و مالونه 22

2-3-2)روس و همكارانش.. 23

3-3-2) بونتیس.. 23

4-3-2) بروكینگ... 24

5-3-2) سویبی. 25

6-3-2) استوارت.. 26

7-3-2) یوستك و همكارانش.. 26

8-3-2) پتی. 27

9-3-2) چن و همكارانش.. 27

10-3-2) پتی و گویتر. 29

11-2-2) هانناس و لوونداهل. 30

12-3-2) طبقه بندی مر و اسچوما32

13-3-2) لیم و دالیمور. 32

14-3-2) طبقه بندی نورتون و كاپلان. 33

15-2-2) طبقه بندی كنفدراسیون اتحادیه های تجاری دانمارك. 33

4-2)بخش سوم: روش های اندازه گیری سرمایه فكری:34

1-4-2) طبقه بندی روش های اندازه گیری سرمایه فكری. 34

1-1-4-2) ارزش افزوده اقتصادی:35

2-1-4-2) كارت نمره متوازن:35

3-1-4-2) ترازنامه نامرئی:36

4-1-4-2) كنترل دارایی های ناملموس:36

5-1-4-2) روش جهت یابی تجاری اسكاندیا:37

6-1-4-2) شاخص سرمایه فكری:37

7-1-4-2) نرخ بازده دارایی ها :38

8-1-4-2) روش تشكیل سرمایه بازار:38

9-1-4-2) كارگزار تكنولوژی :39

10-1-4-2) روش سرمایه فكری مستقیم:39

11-1-4-2) روش های مالی و مراحل اندازه گیری مالی سرمایه فكری:40

12-1-4-2) مدل مدیریت سرمایه فكری. 40

13-1-4-2) كیوی توبین 42

14-1-4-2) هوش سرمایه انسانی. 43

15-1-4-2) مدل كارگزار فناوری. 43

16-1-4-2)روش ارزشگذاری جامع. 44

2-4-2) ارزیابی تحلیلی – تطبیقی و مدل های سنجش سرمایه فكری. 44

3-4-2) طبقه بندی شیوه های اندازه گیری سرمایه فكری از دید کلاینت و دارن. 46

1-3-4-2) روش های محاسبه مستقیم سرمایه فكری. 46

2-3-4-2) روش های برآورد ارزش بازاری سرمایه46

3-3-4-2) روش های برگشت دارایی ها46

4-3-4-2) روش های كارت امتیاز. 47

5-2) نحوه محاسبه سرمایه فكری (با استفاده از مدل پالیك) و شاخصهای عملكرد مالی شركتها53

1-5-2) محاسبه سرمایه فكری با استفاده از مدل پالیك. 53

2-5-2) شاخصهای عملكرد مالی. 55

6-2) بخش پنجم: سوابق تحقیق. 65

1-6-2) پژوهش های مشابه انجام شده در داخل. 65

2-6-2) پژوهش های مشابه انجام شده در خارج از كشور. 71

3-6-2) تفاوت تحقیق حاضر با تحقیقات مشابه داخلی. 76

فصل سوم :روش اجرای تحقیق

1-3 )مقدمه79

2-3) روش تحقیق. 79

3-3) قلمرو تحقیق. 80

4-3 )روش های گردآوری اطلاعات.. 80

5-3 )ابزارگردآوری اطلاعات.. 81

6-3) مدل مفهومی تحقیق. 82

6-3 )جامعه آماری تحقیق. 83

7-3) آزمون فرضیه ها84

8-3) روش تجزیه و تحلیل داده ها85

1 -8-3) آزمون همبستگی. 85

2-8-3 )رگرسیون چندگانه86

3-8-3 ) آزمون نرمال بودن (کولموگروف- اسمیرنوف)86

4-8-3 ) آزمون خود همبستگی(دوربین –واتسن)87

5-8-3 )چند هم خطی 87

9-3 )شیوه اندازه گیری متغیرهای پژوهش :88

10-3 ) متغیر های تحقیق :97

فصل چهارم :تجزیه و تحلیل داده ها

1-4) مقدمه99

2-4 )شاخص های توصیفی متغیرها100

3-4) روش آزمون فرضیه های تحقیق. 102

1-3-4) بررسی اعتبار مدل. 103

4-4) تجزیه و تحلیل فرضیه های تحقیق. 104

1-4-4) بررسی فرض نرمال بودن متغیرهای وابسته:105

2-4-4) تجزیه و تحلیل فرضیه اول:106

1-2-4-4 )آزمون فرضیه فرعی اول :107

2-2-4-4) آزمون فرضیه فرعی دوم : بین مولفه های سرمایه فکری و نسبت Tobin q شركت از شاخصهای ارزش بازار رابطه وجود دارد.111

3-2-4-4 )آزمون فرضیه فرعی سوم : بین مولفه های سرمایه فکری و نسبت ارزش بازارهر سهم به عایدی(P/E) شركت از شاخصهای ارزش بازار رابطه وجود دارد.114

4-2-4-4) آزمون فرضیه اصلی اول : ارتباط معنی داری بین مولفه های سرمایه فكری وشاخصهای ارزش بازاربعنوان شاخص عملكرد مالی شركت وجود دارد.119

3-4-4)فرضیه اصلی دوم : ارتباط معنی داری بین مولفه های سرمایه فكری ونسبت سودآوری بعنوان شاخص عملكرد مالی شركت وجود دارد.120

4-4-4 )آزمون فرضیه اصلی سوم : ارتباط معنی داری بین مولفه های سرمایه فكری و نسبت های فعالیت بعنوان شاخص عملكرد مالی شركت وجود دارد.124

5-4-4) آزمون فرضیه اصلی چهارم: ارتباط معنی داری بین مولفه های سرمایه فكری و نسبتهای بازده سرمایهبعنوان شاخص عملكرد مالی شركت وجود دارد.128

1-5-4-4) آزمون فرضیه فرعی چهارم: بین مولفه های سرمایه سرمایه فكری و شاخص ROE از معیارهای بازده سرمایه رابطه وجود دارد.128

2-5-4-4 )آزمون فرضیه فرعی پنجم : بین مولفه سرمایه سرمایه فكری و شاخصASR از معیارهای بازده سرمایه رابطه وجود دارد .132

3-5-4-4) نتیجه آزمون فرضیه اصلی چهارم : ارتباط معنی داری بین مولفه های سرمایه فكری و نسبتهای بازده سرمایه بعنوان شاخص عملكرد مالی شركت وجود دارد.136

6-4-4 )آزمون فرضیه اصلی پنجم:ارتباط معنی داری بین مولفه هایسرمایه فكری و شاخص مبتنی برارزش آفرینی EVAبعنوان معیارنوین عملكرد مالی شركت وجود دارد.137

7-4-4 )آزمون فرضیه اصلی ششم : بین اندازه شرکت بامیانگین سرمایه فکری و عملكرد مالی رابطه معنی داری وجود دارد.142

8-4-4 )خلاصه نتایج آزمون فرضیه ها144

فصل پنجم :نتیجه گیری و پیشنهادات

1-5 )مقدمه146

2-5) ارزیابی و تشریح نتایج آزمون فرضیه ها طبق شرایط متغیرها146

1-2-5 )نتیجه فرضیه فرعی اول 147

2-2-5) نتیجه فرضیه فرعی دوم 147

3-2-5 )نتیجه فرضیه فرعی سوم148

4-2-5 )نتیجه فرضیه اصلی اول. 149

5-2-5 )فرضیه اصلی دوم149

6-2-5) نتیجه فرضیه اصلی سوم 150

7-2-5)فرضیه اصلی چهارم150

8-2-5 )نتیجه فرضیه فرعی چهارم151

9-2-5)فرضیه فرعی پنجم151

10-2-5) نتیجه فرضیه اصلی چهارم152

11-2-5 )نتیجه فرضیه اصلی پنجم 152

12-2-5 )نتیجه فرضیه اصلی ششم:153

3-5 )نتیجه گیری کلی تحقیق. 154

4-5) پیشنهادهایی مبتنی بریافته های تحقیق. 154

5-5 )پیشنهادهایی برای تحقیق های آتی. 155

6-5 )محدودیت های تحقیق. 155

پیوست ها

پیوست الف) اسامی شرکتهای نمونه انتخاب شده و میانگین سرمایه فکری محاسبه شده:158

پیوست ب) خروجی های آماری از نرم افزار SPSS. 161

منابع و ماخذ

منابع فارسی:174

منابع لاتین:176

چکیده انگلیسی:178

جدول 1-2 طبقه بندی پتی و گویتر. 30

جدول 2-2 ویژگی های اصلی سیستم اندازه گیری. 42

جدول 3-2 مقایسه ارزش گذاری سرمایه های فكری(رودو و لیلرت)45

جدول 4-2 خلاصه روشهای اندازه گیری سرمایه فكری به شرح جدول زیر ارایه شده است:47

جدول 5-2 روش های ارزشیابی سرمایه فكری IC ( گردآوری اریک سویبی)47

جدول 6-2 شاخصها و گروهای سنجش عملكرد مالی شركتها56

جدول 1-3 خلاصه جامعه آماری و حجم نمونه ها84

جدول 2-3 شاخصها و گروه های عملكرد مالی. 90

جدول 1-4 : شاخص های توصیف کننده متغیرها تحت شاخص های مرکزی ، شاخص های پراکندگی وشاخص های شکل توزیع. 100

جدول 2-4 : شاخص های توصیف کننده متغیرها ی وابسته تحت شاخص های مرکزی به تفکیک سال. 101

جدول 3-4 : شاخص های توصیف کننده متغیرهای مستقل تحت شاخص های مرکزی به تفکیک سال. 102

جدول 4-4:آزمون نرمال بودن- متغیروابسته106

جدول 5-4 : ضریب همبستگی پیرسون ،سطح معنی داری و تعداد نمونه آماری بین متغیر مولفه های سرمایه فکری و بازار به ارزش دفتری. 107

جدول 6-4 : تحلیل واریانس رگریسون بین متغیر مولفه های سرمایه فکری و ارزش دفتری به بازار. 108

جدول 7-4 : ضریب همبستگی،تعیین و آزمون دوربین واتسون بین متغیر مولفه های سرمایه فکری و ارزش دفتری به بازار 108

جدول 8-4 ضرایب معادله رگرسیون بین متغیرمولفه های سرمایه فکری و ارزش دفتری به بازار. 110

جدول 9-4 : ضریب همبستگی پیرسون ،سطح معنی داری و تعداد نمونه آماری بین متغیر مولفه های سرمایه فکری و نسبت Tobin q. 112

جدول 10-4 : تحلیل واریانس رگریسون بین متغیر مولفه های سرمایه فکری و نسبت Tobinq. 112

جدول 11-4 :ضریب همبستگی،تعیین وآزمون دوربین واتسون بین متغیرمولفه های سرمایه فکری ونسبتTobinq 113

جدول 12-4 : ضرایب معادله رگرسیون بین متغیر مولفه های سرمایه فکری و نسبت Tobinq. 113

جدول 13-4 : ضریب همبستگی پیرسون ،سطح معنی داری و تعداد نمونه آماری بین متغیر مولفه های سرمایه فکری و نسبت P/E. 115

جدول 14-4 : تحلیلواریانس رگرسیون مولفه های سرمایه فكری با نسبت P/E. 116

جدول 15-4 : ضریب همبستگی، تعیین وآزمون دوربین واتسون مولفه های سرمایه فكری با نسبت P/E. 116

جدول 16-4 : ضرایب معادله رگرسیون مولفه های سرمایه فكری با نسبت P/E. 117

جدول 17-4 :ضریبمولفه های سرمایه فكری وشاخصهای ارزش بازار(P/E .Tobin Q. Mbv)119

جدول 18-4 : ضریب همبستگی پیرسون ، سطح معنا داری و تعداد نمونه آماری بین مولفه های سرمایه فكری با نسبت سودآوری. 120

جدول19-4 تحلیل واریانس رگرسیون مولفه های سرمایه فكری با نسبت سودآوری –بازده دارایی ها121

جدول 20-4 : ضریب همبستگی،تعیین وآزمون دوربین واتسون مولفه های سرمایه فكری با نسبت سودآوری- بازده دارایی ها(ROA)121

جدول 21-4 :ضرایب معادله رگرسیون مولفه های سرمایه فكری با نسبت سودآوری (ROA)122

جدول 22-4 : ضریب همبستگی پیرسون و سطح معنی داری بین مولفه های سرمایه فكری و نسبت فعالیت- گردش دارایی 125

جدول 23-4 : تحلیل واریانس رگرسیون مولفه های سرمایه فكری و نسبت فعالیت.. 125

جدول 24-4 : ضریب همبستگی ، تعیین و آزمون دوربین واتسون مولفه های سرمایه فكری و نسبت فعالیت – گردش دارایی 126

جدول 25-4 : ضرایب معادله رگرسیون مولفه های سرمایه فكری با نسبت فعالیت.. 126

جدول 26-4 : ضریب همبستگی پیرسون و سطح معنی داریمولفه های سرمایه فکری با بازده دفتری صاحبان سهام ROE 129

جدول 27-4 : تحلیل واریانس رگرسیونسرمایه فکری و بازده دفتری صاحبان سهام ROE. 130

جدول 28-4 :ضریب همبستگی،تعیین وآزمون دوربین واتسون سرمایه فکری و بازده دفتری صاحبان سهام ROE 130

جدول 29-4 : ضرایب معادله رگرسیون مولفه های سرمایه فكری با بازده دفتری صاحبان سهامROE. 131

جدول 30-4 : ضریب همبستگی پیرسون و سطح معنی داری بین مولفه های سرمایه فکری و بازده صاحبان سهام ASR 133

جدول 31-4 : تحلیل واریانس رگرسیون بین مولفه های سرمایه فکری و بازده صاحبان سهام ASR.. 134

جدول 32-4 :ضریبهمبستگی ،تعیین و آزمون دوریبن واتسون بین رمایه فکری و بازده صاحبان سهام ASR 134

جدول 33-4 :ضرایب معادله رگرسیون مولفه های سرمایه فكری با بازده صاحبان سهام ASR.. 135

جدول 34-4 : ضریب مولفه های سرمایه فكری وشاخصهای بازده سرمایه (ROE .ASR)136

جدول 35-4 : ضریب همبستگی پیرسون و سطح معنی داریمولفه های سرمایه فکری با ارزش افزوده اقتصادی 138

جدول 36-4 : تحلیل واریانس رگرسیون مولفه های سرمایه فکری با ارزش افزوده اقتصادی EVA.. 139

جدول 37-4 :ضریب همبستگی ، تعیین وآزمون دوریبن واتسون بین مولفه های سرمایه فکری باارزش افزوده اقتصادی 139

جدول 38-4 :ضرایب معادله رگرسیون مولفه های سرمایه فکری باارزش افزوده اقتصادی. 140

جدول 39-4 : ضریب همبستگی پیرسون و سطح معنی اندازه شرکت و مولفه های سرمایه فکری با عملکرد مالی 142

جدول 40-4 :تجزیه و تحلیل ضرایب معادله رگرسیون اندازه شرکت ،سرمایه فکری و شاخصهای عملکرد مالی 143

جدول 41-4 :خلاصه نتایج. 144

 نمودار 1-2 طرح ارزش اسكاندیا22

نمودار 2-2 مفهوم سازی سرمایه فكری از سوی بونتیس.. 24

نمودار 3-2 طبقه بندی سویبی از طریق چارچوب ناظر دارایی نامشهود25

نمودار 4-2 مدل چن و همكارانش از سرمایه فكری و روابط بین آنها27

نمودار 5-2 طبقه بندی اولیه توسط هانناس و لوونداهل. 31

نمودار 6-2 طبقـــه بندی لــوونداهــل. 31

نمودار 7-2 طبقه بندی لیم و دالیمور 32

نمودار 8-2 چارچوب كارت امتیازی متوازن. 33

نمودار 9-2 طبقع بندی كنفدراسیون تجاری دانمارك. 34

نمودار 10-2 شبكه منابع و فعالیت های ناملموس.. 41

نمودار 1-3 مدل طبقه بندی داراییهای یك شركت.. 82

نمودار 2-3 مدل تبیینی تحقیق. 82

نمودار 1-4 : نمودار پراکندگی متغیر ارزش بازاری به دفتری. 110

نمودار 2-4 نمودار مقایسه ای بین مولفه های سرمایه فکری و مجموع ارزش بازاری به دفتری طی بازه زمانی 7 ساله.111

نمودار 3-4 نمودار مقایسه ای بین سرمایه فکری و نسبت Tobinqطی بازه زمانی 7 ساله.114

نمودار 4-4 : نمودار پراکندگی متغیر نسبت Tobin q. 114

نمودار 5-4 نمودار مقایسه ای بین مجموع سرمایه فکری و مجموع نسبت P/E طی بازه زمانی 7 ساله.117

نمودار 6-4 : نمودار پراکندگی متغیر نسبت نسبت P/E. 118

نمودار7-4 نمودار مقایسه ای بین مجموع سرمایه فکری ومجموع نسبت سودآوریطی بازه زمانی7 ساله.123

نمودار 8-4 : نمودار پراکندگی متغیر نسبت سودآوری. 123

نمودار9-4 نمودار مقایسه ای بین مجموع سرمایه فکری ومجموع نسبت فعالیت طی بازه زمانی7 ساله.127

نمودار 10-4 : نمودار پراکندگی متغیر نسبت فعالیت.. 127

نمودار11-4 نمودار مقایسه ای سرمایه فکری و بازده دفتری صاحبان سهامROE طی بازه زمانی7 ساله.131

نمودار 12-4 : نمودار پراکندگی متغیر بازده دفتری صاحبان سهامROE. 132

نمودار 13-4 نمودار مقایسه ای بین سرمایه فکری وبازده صاحبان سهامASRطی بازه زمانی7 ساله.135

نمودار 14-4 : نمودار پراکندگی متغیر بازده صاحبان سهام ASR.. 135

نمودار 15-4 نمودارمقایسه ای بین مجموع سرمایه فکری و ارزش افزوده اقتصادی طی بازه زمانی7 ساله140

نمودار 16-4 : نمودار پراکندگی متغیر ارزش افزوده اقتصادی. 141

دانل <br> 

			<br>
	<br><hr width=
ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی رابطه بین سرمایه فكری و عملكرد مالی شركتهای موجود در بازار سرمایه ایران ,

مدیریت اطلاعات بازاریابی (فصل چهارم كتاب اصول بازاریابی كاتلر و آرمسترانگ ترجمه فروزنده)

دانلود پاورپوینت مدیریت اطلاعات بازاریابی (فصل چهارم كتاب اصول بازاریابی كاتلر و آرمسترانگ ترجمه فروزنده)

دانلود مدیریت اطلاعات بازاریابی (فصل چهارم كتاب اصول بازاریابی كاتلر و آرمسترانگ ترجمه فروزنده)

دانلود پاورپوینت مدیریت اطلاعات بازاریابی (فصل چهارم كتاب اصول بازاریابی كاتلر و آرمسترانگ ترجمه فروزنده)
دانلود مقاله
دانلود تحقیق
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پایان نامه کارشناسی
دانلود پایان نامه ارشد
دانلود پروژه
دانلود پروژه پایانی
دانلود پروپوزال
دانلود گزارش کار آموزی
دانلود پاورپوینت
دانلود پرسشنامه
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل pptx
حجم فایل 370 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25

مدیریت اطلاعات بازاریابی (فصل چهارم كتاب اصول بازاریابی كاتلر و آرمسترانگ ترجمه فروزنده)

عنوان: دانلود پاورپوینت مدیریت اطلاعات بازاریابی (فصل چهارم كتاب اصول بازاریابی كاتلر و آرمسترانگ ترجمه فروزنده)

دسته: مدیریت (مدیریت بازاریابی)

فرمت: پاورپوینت

تعداد سالاید: 25 اسلاید

كتاب اصول بازاریابی تالیف فیلیپ كاتلر و گری آرمسترانگ ترجمه بهمن فروزنده از جمله منابع مهم درس مدیریت

و اصول بازاریابی در سطح كارشناسی  و كارشناسی ارشد می باشد. این فایل شامل پاورپوینت كامل و جامع فصل چهارم

این كتاب با عنوان  "مدیریت اطلاعات بازاریابی"  در 25 اسلاید می باشد كه می تواند

به عنوان سمینار در كلاس و ارائه كلاسی مورد استفاده قرار گیرد. این فایل شامل بخشهای عمده  زیر است:

تعریف سیستم اطلاعات بازاریابی

فرایند سیستم اطلاعات بازاریابی

تشخیص نیازها به اطلاعات بازاریابی

ایجاد اطلاعات بازاریابی

داده های داخلی

هوشمندی بازاریابی

تحقیقات بازاریابی

فرایند تحقیقات بازاریابی

تعریف مسئله و اهداف تحقیق

تهیه برنامه تحقیق

اجرای برنامه تحقیق

تفسیر كردن و گزارش یافته ها

تحلیل اطلاعات بازاریابی

مدیریت ارتباط با مشتری

توزیع و استفاده از اطلاعات بازاریابی

تحقیقات بازاریابی در شركتهای كوچك و سازمانهای غیر انتفاعی

تحقیقات بازاریابی بین المللی

دانلود مدیریت اطلاعات بازاریابی (فصل چهارم كتاب اصول بازاریابی كاتلر و آرمسترانگ ترجمه فروزنده)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مدیریت اطلاعات بازاریابی (فصل چهارم كتاب اصول بازاریابی كاتلر و آرمسترانگ ترجمه فروزنده) ,

تاريخ : 18 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : حسین | بازدید : <-PostHit->
نرم افزار اندروید ترفندهای تبلیغ و بازاریابی

دانلود نرم افزار اندروید ترفندهای تبلیغ و بازاریابی

دانلود نرم افزار اندروید ترفندهای تبلیغ و بازاریابی

دانلود نرم افزار اندروید ترفندهای تبلیغ و بازاریابی
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات 
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانلود فیلم
دسته بندی اندروید
فرمت فایل apk
حجم فایل 1301 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1

دانلود نرم افزار اندروید ترفندهای تبلیغ و بازاریابی

ترفندهای تبلیغ وبازاریابی دریک کتاب اندروید(یکی ازمطالب رودرپایین توضیحات براتون گذاشتم)

به صورت مختصرمفید وروان(فقط۵هزارتومن)

مطالبی که گفته میشه فقط درصورتیکه عمل کنیدمیتونیدبه درآمدهای شگفت انگیزی برسید.

قیمتی که برای این کتاب همراه میپردازید دربرابرمبلغی که بدست میارین بسیارناچیزاست.

حتی اگه میخواین یه محصولی رودراینترنت ودرسایت ووبلاگتون قراربدید میتونیدازاین کتاب استفاده کنید.

فقط بعدازخوندن عمل کنیدعمل کنیدعمل کنیدتاموفق بشید.

این کتاب بدردچه کسانی نمیخورد؟

کسانی که به تبلیغ وبازاریابی علاقه ی ندارند ودوست ندارندبرای محصولاتشون تبلیغ کنند وبه فروش بالافکرنمیکنند

این هم یکی ازمطالب کتاب به عنوان نمونه:

متاسفانه دید بسیاری از اهالی کسب و کارها نسبت به تبلیغات منفی و یا حتی غلط می باشد، بسیاری از افراد بدون دانستن ابزارها و اصول تبلیغات موفق، سعی و تلاش خود را می کنند اما در نهایت دچار دید منفی نسبت به تبلیغات می شوند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 

دانلود نرم افزار اندروید ترفندهای تبلیغ و بازاریابی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
نرم افزار اندروید ترفندهای تبلیغ و بازاریابی ,

تاريخ : 18 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : حسین | بازدید : <-PostHit->





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
7راهکاربازاریابی حرفه ای ,

تاريخ : 18 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : حسین | بازدید : <-PostHit->
نرم افزار اندروید ترفندهای تبلیغ و بازاریابی

دانلود نرم افزار اندروید ترفندهای تبلیغ و بازاریابی

دانلود نرم افزار اندروید ترفندهای تبلیغ و بازاریابی

دانلود نرم افزار اندروید ترفندهای تبلیغ و بازاریابی
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات 
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانلود فیلم
دسته بندی اندروید
فرمت فایل apk
حجم فایل 1301 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1

دانلود نرم افزار اندروید ترفندهای تبلیغ و بازاریابی

ترفندهای تبلیغ وبازاریابی دریک کتاب اندروید(یکی ازمطالب رودرپایین توضیحات براتون گذاشتم)

به صورت مختصرمفید وروان(فقط۵هزارتومن)

مطالبی که گفته میشه فقط درصورتیکه عمل کنیدمیتونیدبه درآمدهای شگفت انگیزی برسید.

قیمتی که برای این کتاب همراه میپردازید دربرابرمبلغی که بدست میارین بسیارناچیزاست.

حتی اگه میخواین یه محصولی رودراینترنت ودرسایت ووبلاگتون قراربدید میتونیدازاین کتاب استفاده کنید.

فقط بعدازخوندن عمل کنیدعمل کنیدعمل کنیدتاموفق بشید.

این کتاب بدردچه کسانی نمیخورد؟

کسانی که به تبلیغ وبازاریابی علاقه ی ندارند ودوست ندارندبرای محصولاتشون تبلیغ کنند وبه فروش بالافکرنمیکنند

این هم یکی ازمطالب کتاب به عنوان نمونه:

متاسفانه دید بسیاری از اهالی کسب و کارها نسبت به تبلیغات منفی و یا حتی غلط می باشد، بسیاری از افراد بدون دانستن ابزارها و اصول تبلیغات موفق، سعی و تلاش خود را می کنند اما در نهایت دچار دید منفی نسبت به تبلیغات می شوند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 

دانلود نرم افزار اندروید ترفندهای تبلیغ و بازاریابی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
نرم افزار اندروید ترفندهای تبلیغ و بازاریابی ,

تاريخ : 18 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : حسین | بازدید : <-PostHit->
مفهوم صادرات غیر نفتی و نقش بازاریابی در آن با تأکید بر محصول فرش

دانلود مقاله مفهوم صادرات غیر نفتی و نقش بازاریابی در آن با تأکید بر محصول فرش

دانلود مفهوم صادرات غیر نفتی و نقش بازاریابی در آن با تأکید بر محصول فرش

مفهوم صادرات غیر نفتی و نقش بازاریابی در آن با تأکید بر محصول فرش
مدیریت
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانلود فیلم
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل docx
حجم فایل 1208 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 81

دانلود مقاله مفهوم صادرات غیر نفتی و نقش بازاریابی در آن با تأکید بر محصول فرش

 

بازاریابی کالاهای غیر نفتی

صادرات غیرنفتی ازجمله محورهای مورد توجه برای نیل به هدف جهش

صادراتی می باشد كه در برنامه های سوم و چهارم توسعه بر آن تأكید شده است.     

 

سهم صادرات خدمات فنی مهندسی به عنوان یكی از زیربخش های صادرات غیرنفتی در سال های اخیر رشد

چشمگیری داشته به نحوی كه ارزش صادرات خدمات فنی مهندسی در سال ۸۳ به ۹۴۱ میلیون دلار رسیده است.

با وجود نوپا بودن صادرات خدمات فنی مهندسی كه بیش از ۱۰ سال از شكل گیری آن در كشورمان نمی گذرد

و علی رغم افزایش سهم آن در صادرات غیرنفتی، این صنعت هنوز تا رسیدن به جایگاه واقعی خود و تبدیل شدن

به رقیبی جدی در بازارهای جهانی فاصله دارد. در سال های اخیر توجه كشورهای رقیب مانند تركیه، كره جنوبی

و هند به صادرات خدمات فنی مهندسی افزایش یافته و این كشورها با در نظر گرفتن تسهیلات مختلف نسبت به افزایش قدرت

ریسك پذیری شركت های خود در بازار رقابت بین المللی، گام های مهمی برداشته اند. همچنین كشورهای اروپایی

و آمریكایی با بهره گیری از تكنولوژی و حتی روی آوردن به رانت های سیاسی عرصه رقابت را برای شركت های صادركننده

خدمات فنی، مهندسی كشورمان تنگ تر كرده اند. از سوی دیگر صادرات مجدد كالاهای ایرانی از دوبی نیز

از موانع پیش روی توسعه صادرات غیرنفتی كشورمان محسوب می شود موضوعی كه با

وجود افزایش ۱۴۰ درصدی صادرات غیرنفتی كشورمان به امارات در سال گذشته موجب شده

تا كشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس بهره بیشتری از این توانمندی حاصل نمایند.این مقاله را در می خوانید

صادرات خدمات فنی، مهندسی دستاوردها وچالش ها

اولین گردهمایی شركت های صادركننده خدمات فنی، مهندسی در بیستم اردیبهشت ماه سال

جاری فرصتی برای بررسی دستاوردهای صادرات غیرنفتی و خدمات فنی، مهندسی كشورمان فراهم كرد.

دانلود مفهوم صادرات غیر نفتی و نقش بازاریابی در آن با تأکید بر محصول فرش






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مفهوم صادرات غیر نفتی و نقش بازاریابی در آن با تأکید بر محصول فرش ,

تاريخ : 18 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : حسین | بازدید : <-PostHit->
بررسی بازار فولاد در جهان و ایران

دانلود بررسی بازار فولاد در جهان و ایران

دانلود بررسی بازار فولاد در جهان و ایران

بررسی بازار فولاد در جهان و ایران
فولاد
مدیریت
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانلود فیلم
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل docx
حجم فایل 2199 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46

دانلود بررسی بازار فولاد در جهان و ایران

 

فولاد تركیب بسیار متنوعی از آهن، كربن و عناصر آلیاژی است به طوری­كه می‌توان با تغییر مقدار

و نوع این عناصر، تركیبات مختلف فولادی با خواص بسیار جالب و متفاوت را تولید نمود.

اگرچه تاریخچه تولید فولاد به حدود 3000 سال قبل برمی‌گردد، ولی روش­های جدید جهت تولید محصولات فولادی

در قرن 19 میلادی به كارگرفته شدند. توسعه تكنولوژی تولید فولاد در آن زمان، باعث تولید مقادیر بسیار زیاد این محصول گردید

و در نتیجه كاربردهای جدیدی جهت استفاده از آن مثلاً در راه‌آهن و صنایع اتومبیل‌سازی به وجود آمد

که از آن زمان تا به حال، دامنه کاربرد و تولید این محصول روزبه‌روز گسترش بیشتری یافته است.

علاوه بر ارزانتربودن فلز فولاد كه سبب مصرف فوق العاده آن می شود،


می توان به ویژگی های قابلیت آلیاژسازی و امكان انجام عملیات حرارتی و دیگر عملیاتی كه سبب

ایجاد خصوصیات بسیار متنوعی در فولاد می شود اشاره كرد. ویژگی های مذكور تنوع عظیمی دركاربرد

فولاد ایجاد كرده است. دامنه این تنوع از سوزن و سنجاق تا كشتی های عظیم الجثه اقیانوس پیما و آسمان خراشها گسترش دارد.

ماشین آلات ساخته شده از فولاد، همه آنچه كه موردنیاز روزانه بشر است را می سازند. چنین گستره

وسیعی از تنوع كاربرد كه امكان پایه گذاری و راهبری صنایع گوناگون را میسر ساخته ،

مقدار مصرف آهن و فولاد را به معیاری برای داوری درمورد گستردگی صنعت دركشورها مبدل كرده است.

صنعت فولاد به عنوان یکی از پایه‌های مهم اقتصادی هر کشور تلقی می شود و

در برخی مطالعات مصرف سرانه فولاد را به عنوان شاخصی برای ارزیابی صنعتی بودن یک کشور برشمرده‌اند.

در بیش از 61 كشور فولاد تولید می شود و آهن و فولاد سهمی 2.5 درصدی از تجارت جهانی كالا

را در برداشته و سهم آن از صادرات كالاهای كارخانه ای نیز بالغ بر 3.3 درصد است. در ایران نیز

فولاد با حضور در بخش­های مهم تولیدی و صنعتی کشور، نقش بسیار مهمی را ایفا می­کند.  

این گزارش به شناخت بازار جهانی فولاد پرداخته و جایگاه ایران در این بازار تبیین می شود.

این گزارش در دو فصل تنظیم شده است، در فصل اول وضعیت فولاد در بازار جهانی مورد بررسی و در آن تولید ،

تكنولوژی ، ساختار بازار فولاد و تجارت جهانی فولاد و محصولات آن مورد مطالعه قرار می گیرد. 

در فصل دوم نیز وضعیت تولید ، مصرف، ساختار بازار و تجارت  فولاد و

محصولات فولادی در كشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت، در نهایت  جمع بندی و نتیجه گیری خواهد شد.

 

دانلود بررسی بازار فولاد در جهان و ایران






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی بازار فولاد در جهان و ایران ,

تاريخ : 18 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : حسین | بازدید : <-PostHit->





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیقات بازاریابی و سیستم های اطلاعاتی ,

تاريخ : 18 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : حسین | بازدید : <-PostHit->
نحوه خرید و فروش سهام در بازار بورس

دانلود نحوه خرید و فروش سهام در بازار بورس

دانلود نحوه خرید و فروش سهام در بازار بورس

دانلود نحوه خرید و فروش سهام در بازار بورس
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات 
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانلود فیلم
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 80 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 2

دانلود نحوه خرید و فروش سهام در بازار بورس

دانلود نحوه خرید و فروش سهام در بازار بورس






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
نحوه خرید و فروش سهام در بازار بورس ,

تاريخ : 18 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : حسین | بازدید : <-PostHit->
پرسشنامه بازارگرایی اسلاتر و نارور (مقیاس موسوم به MIKTOR)

دانلود پرسشنامه بازارگرایی اسلاتر و نارور (مقیاس موسوم به MIKTOR)

دانلود پرسشنامه بازارگرایی اسلاتر و نارور (مقیاس موسوم به MIKTOR)

دانلود پرسشنامه بازارگرایی اسلاتر و نارور (مقیاس موسوم به MIKTOR)
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات 
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانلود فیلم
دسته بندی پرسشنامه
فرمت فایل docx
حجم فایل 38 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 4

پرسشنامه پیش رو مشتمل بر 24 سوال 5 گزینه ای است

دانلود پرسشنامه بازارگرایی اسلاتر و نارور (مقیاس موسوم به MIKTOR)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پرسشنامه بازارگرایی اسلاتر و نارور (مقیاس موسوم به MIKTOR) ,

<-BloTitle->
<-BloText->