خريد بک لينک
رزرو آنلاين هتل خارجي
خريد سکه ساکر
رزرو آنلاين هتل خارجي
آموزش آشپزی ایرانی
خرید گیفت کارت
کپسول آتش نشانی
کولرگازی ارزان
تبلیغات در شبکه های اجتماعی
فلنج
فایل تحقیقات دانشجویی
<-BloTitle->
<-BloText->

تاريخ : 18 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : حسین | بازدید : <-PostHit->
۱۲ نکته مهم بازاریابی با ایمیل برای کسب و کارهای کوچک

دانلود ۱۲ نکته مهم بازاریابی با ایمیل برای کسب و کار های کوچک

دانلود ۱۲ نکته مهم بازاریابی با ایمیل برای کسب و کارهای کوچک

دانلود ۱۲ نکته مهم بازاریابی با ایمیل برای کسب و کارهای کوچک
ایمیل مارکتینگ
بازاریابی ایمیلی
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود کتاب
دانلود نمونه سوالات
دانلود گزارش کارآموزی
دانلود طرح توجیهی
کار در منزل
دانلود
دسته بندی تحقیق
فرمت فایل rar
حجم فایل 46 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1

دانلود ۱۲ نکته مهم بازاریابی با ایمیل برای کسب و کار های کوچک

بازاریابی با ایمیل یکی از روش‌های روز تبلیغاتی دنیا برای کسب و کار های کوچک و بزرگ است.

برای موفقیت وب سایت شما در اینترنت، ابتدا باید یک استراتژی مناسب برای

کسب و کار اینترنتی خودتان طراحی کنید. ایمیل یکی از ابزار های روز دنیا برای رشد

و معرفی سریع کسب و کار به مخاطبین است. یکی از گام‌های مهم اولیه برای موفقیت

در بازاریابی با ایمیل این است که از کاربران هدف خود، یک لیست قدرتمند ایجاد کنید.

شما می‌توانید از منابع و روش‌های مختلف این کار را انجام دهید،

برای شروع کار وب‌ سایت اولین اولویت است.

مدیریت لیست بزرگی از مخاطبین و نگهداری و ارسال ایمیل نیازمند پیاده سازی یک استراتژی است.

اگر لیست شما کوچک است می‌توانید از وب‌سایت خودتان برای مدیریت ایمیل‌های استفاده کنید

در غیر این صورت باید از سرویس‌های حرفه ای برای ارسال و مدیریت مشتریان خودتان استفاده نمایید.

در زیر طبق تجربه خودم دوازده نکته مهم بازاریابی با ایمیل برای کسب و کار های کوچک را می‌نویسم

دانلود ۱۲ نکته مهم بازاریابی با ایمیل برای کسب و کارهای کوچک






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
۱۲ نکته مهم بازاریابی با ایمیل برای کسب و کارهای کوچک ,

تاريخ : 18 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : حسین | بازدید : <-PostHit->
نقش رسانه های اجتماعی در بازاریابی

دانلود مقاله نقش رسانه های اجتماعی در بازاریابی

دانلود نقش رسانه های اجتماعی در بازاریابی

دانلود مقاله نقش رسانه های اجتماعی در بازاریابی
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود کتاب
دانلود نمونه سوالات 
دانلود گزارش کارآموزی
دانلود طرح توجیهی
کار در منزل
دانلود
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل pdf
حجم فایل 544 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8

دانلود مقاله نقش رسانه های اجتماعی در بازاریابی

دانلود نقش رسانه های اجتماعی در بازاریابی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
نقش رسانه های اجتماعی در بازاریابی ,

پایان نامه بررسی رابطه بین بسته بندی با سهم بازار محصول زعفران گلستان ومقایسه آن با رقبا

پایان نامه بررسی رابطه بین بسته بندی با سهم بازار محصول زعفران گلستان ومقایسه آن با رقبا(جامعه مورد مطالعه مصرف كنندگان زعفران شهرستان تنكابن)

دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین بسته بندی با سهم بازار محصول زعفران گلستان ومقایسه آن با رقبا

بررسی رابطه بین بسته بندی با سهم بازار محصول زعفران گلستان ومقایسه آن با رقبا
مصرف كنندگان زعفران شهرستان تنكابن
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود کتاب
دانلود نمونه سوالات
دانلود گزارش کارآموزی
دانلود طرح توجیهی
کار در من
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل docx
حجم فایل 67 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44

پایان نامه بررسی رابطه بین بسته بندی با سهم بازار محصول زعفران گلستان ومقایسه آن با رقبا

(جامعه مورد مطالعه  مصرف كنندگان زعفران شهرستان تنكابن)

فهرست مطالب

 

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت تحقیق

اهداف تحقیق

سوال اصلی تحقیق

فرضیه های تحقیق

تعریف عملیاتی متغیرها

سهم بازار

بسته بندی

قلمرو تحقیق ( مکانی ، زمانی و موضوعی )

محدودیت های تحقیق

تعریف جامعه و نمونه آماری

روش گردآوری داده ها

الف) منابع اطلاعات اولیه

ب) منابع اطلاعات ثانویه

روش تحلیل داده ها

تعریف بازاریابی

مفاهیم بازاریابی

نیاز

خواسته ها

تقاضا

کالا

مبادله

معامله

بازار

تاریخچه شرکت گلستان

تاریخچه زعفران

اهمیت گیاه زعفران

مصارف غذایی زعفران

بازاریابی زعفران

مصرف کنندگان زعفران ایران

بسته بندی

وضعیت بسته بندی زعفران در ایران

طریقه بسته بندی زعفران

ویژگیهای بسته بندی مخصوص مصرف کننده

توصیف داده ها

جدول ترتیب اولویتهای خرید 130 مصرف کنده زعفران

جدول رتبه بندی کلی خرید مارکهای زعفران

داده های بدست آمده برای فرضیه اول

جدول ترتیب اولویتهای 130 مصرف کننده برای اندازه مارکهای زعفران

جدول رتبه بندی کلی اندازه بسته بندی مارکاهای زعفران

داده های بدست آمده برای فرضیه دوم

جدول ترتیب اولویتهای 130 مصرف کننده برای رنگ مارکهای زغفران

جدول رتبه بندی کلی رنگ بسته بندی مارکهای زعفران

داده های بدست آمده برای فرضیه سوم

جدول ترتیب اولویتهای 130 مصرف کننده برای برچسب بندی مارکهای زعفران

جدول رتبه بندی کلی برچست مارکهای زعفران

تحلیل داده ها

فرضیه اول

الف) فرضه

ب) آماره آزمون

ج) مقادیر بحرانی

د) تصمیم گیری

فرضیه دوم

الف) فرضیه

ب) آماره آزمون

ج) مقادیر بحرانی

د) تصمیم گیری

فرضیه سوم

الف) فرضیه

ب) آماره آزمون

ج) مقادیر بحرانی

د) تصمیم گیری

فرضیه اهم ( مهم )

الف) فرضیه

ب) آماره آزمون

ج) مقادیر بحرانی

د) تصمیم گیری

نتیجه گیری تحقیق

نتیجه آزمون فرضیه اول

نتیجه آزمون فرضیه دوم

نتیجه آزمون فرضیه سوم

نتیه آزم




ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی رابطه بین بسته بندی با سهم بازار محصول زعفران گلستان ومقایسه آن با رقبا ,

تاريخ : 18 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : حسین | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه تاثیرنوسانات نرخ ارز در بازار مسکن

پایان نامه تاثیر نوسانات نرخ ارز در بازار مسکن

دانلود پایان نامه تاثیرنوسانات نرخ ارز در بازار مسکن

دانلود پایان نامه تاثیرنوسانات نرخ ارز در بازار مسکن
پایان نامه تاثیرنوسانات نرخ ارز در بازار مسکن
بازار و قیمت مسکن
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود کتاب
دانلود نمونه سوالات
دانلود گزارش کارآموزی
دانلود طرح توجیهی
کار
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل docx
حجم فایل 983 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 90

پایان نامه تاثیر نوسانات نرخ ارز در بازار مسکن

 

 

چکیده

نوسانات نرخ ارز در عملکرد اقتصادی کشور نقش اساسی دارد و مسکن هم به

عنوان یکی از عوامل کلیدی اقتصاد ایران و همچنین یکی از نیازهای اساسی

مردم، می تواند به شدت تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز قرار بگیرد. هدف مطالعه

حاضر بررسی تاثیر نرخ ارز و نوسانات آن بر بازار و قیمت مسکن در کشور می باشد.

دوره مورد بررسی 1391-1375 و 4 ماه ابتدایی سال 92 بوده که داده های تورم و

نرخ ارز براساس اطلاعات بانک مرکزی و قیمت مسکن برطبق آمار سازمان مسکن

و شهرسازی گردآوری شده اند. روش مورد استفاده در این مطالعه شامل بررسی و

تحلیل آماری روند متغیرها، الگوی اقتصادسنجی حداقل مربعات معمولی و الگوی

همجمعی انگل گرنجر می باشند. یافته های پژوهش نشان می دهد که نوسانات نرخ ا

رز از دو مسیر، افزایش هزینه های ساخت مسكن و تحریك انتظارات قیمتی، اثر

افزایشی بر قیمت در بازار مسكن برجای گذارده است. همچنین نتایج الگوی اقتصاد

سنجی نشان می دهد هر دو متغیر تورم و نرخ ارز در دوره مورد بررسی تاثیر مثبت

و معنی داری بر قیمت مسکن در کشور داشته اند. همچنین در مقایسه این دو متغیر،

نرخ ارز به مراتب تاثیرگذاری بیشتری بر قیمت مسکن داشته است. آزمون انگل- گرنجر

تعمیم یافته نیز گویای وجود رابطه بلند مدت بین دو متغیر قیمت مسکن و نرخ ارز در

بلند مدت می باشد. پیشنهادات سیاستی نیز در مورد سیستم نرخ ارز شناور مدیریت شده،

اجرای طرح های مسکن و سیاست گذاری ها و مدیریت بخش مسکن جهت کنترل قیمت مسکن ارائه گردیده است.

 

 

فهرست مطالب

 

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1- مقدمه .....................................................................................................................................................  2

1-2- بیان مسئله ............................................................................................................................................  3

1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق ..................................................................................................................  4 

1-4- اهداف .....................................................................................................................................................  6

1-4-1- هدف اصلی ......................................................................................................................................  6  

1-4-2- اهداف فرعی ....................................................................................................................................  6

1-5- سؤالات تحقیق ....................................................................................................................................  6

1-6- فرضیات ..................................................................................................................................................  6

1-7- محدودیتهای تحقیق ...........................................................................................................................  7

1-8- تعریف متغیر ها و واژگان ..................................................................................................................  7

فصل دوم:  مبانی نظری و پیشینه تحقیق

2-1- مقدمه .....................................................................................................................................................  9

2-2- بررسی وضعیت مسکن در ایران .....................................................................................................  10

2-3- نوسانات قیمت مسکن .......................................................................................................................  10

2-3- 1- تاثیرات نوسان قیمت مسکن ....................................................................................................  11

2-4- نظام تامین مالی مسکن در اقتصاد ایران ......................................................................................  12

2-5- حباب قیمت مسکن ...........................................................................................................................  16

2-6- نظریات عوامل تعیین قیمت مسکن ..............................................................................................  17

2-6-1- مدل های تقاضای مسکن .............................................................................................................  18

2-6-2- مدل های عرضه مسکن ...............................................................................................................  19

2-7- نرخ ارز ...................................................................................................................................................  21

2-8- نظریه‏های نرخ ارز ...............................................................................................................................  22

2-8-1- رهیافت تجاری یا رویکرد کشش‎ها ............................................................................................  22

2-8-2- نظریه برابری قدرت خرید ...........................................................................................................  23

Text Box: ا2-8-3- رویکرد پولی ....................................................................................................................................  24

2-8-4- رویکرد تراز موجودی اوراق بهادار .............................................................................................  25

2-9- مدیریت نرخ ارز در اقتصاد ایران .....................................................................................................  29

 2-10- بررسی روند تغییرات نرخ ارز در اقتصاد ایران .......................................................................  31

2-11- ساز وكار مدیریت نرخ ارز در اقتصاد ایران ................................................................................  32

2-12- تعیین مسیر بهینه نرخ ارز در اقتصاد ایران .............................................................................  33

2-13- نحوه اثر گذاری بازار ارز بر قیمت مسکن .................................................................................  34

2-14- پیشینه تحقیق ..................................................................................................................................  36

2-14-1- مرور بر مطالعات داخلی ............................................................................................................  36

2-14-2- مرور بر مطالعات خارجی ..........................................................................................................  40

2-15- جمع بندی .........................................................................................................................................  44

فصل سوم: مواد و روش ها

3-1- مقدمه .....................................................................................................................................................  46

3-2- داده ها و متغیرهای تحقیق .............................................................................................................. 46

3-3- بررسی مدل .......................................................................................................................................... 47

3-3-1- مدل اقتصاد مسکن ....................................................................................................................... 47

3-3-2- مدل تحقیق ..................................................................................................................................... 49

3-4- روش اقتصاد سنجی تحقیق ............................................................................................................. 49

3-4-1- روش OLS معمولی .................................................................................................................... 49

3-4-2- ایستایی و همجمعی ...................................................................................................................... 50

3-4-3- پایایی سری های زمانی ................................................................................................................ 50 

3-4-3-1- آزمون دیکی- فولر تعمیم یافته ........................................................................................... 52

3-4-3-2- آزمون فیلیپس- پرون ............................................................................................................. 53

3-4-4- تعریف همجمعی و مفهوم اقتصادی آن ................................................................................... 54

3-4-5- آزمون انگل- گرانجر و انگل- گرانجر تعمیم یافته برای همجمعی ................................... 55

3-5- روش بررسی روند متغیرها ............................................................................................................... 56

3-5-1- آمار توصیفی ................................................................................................................................... 56

3-5-2- شاخص های مرکزی ..................................................................................................................... 57

3-5-3- اندازه گیری پراکندگی .................................................................................................................  58

Text Box: ب3-6- پردازش داده ...............................................................................................................................................................................................................  59

3-7- ابزار تجزیه و تحلیل  ........................................................................................................................................................................................  60

فصل چهارم: نتایج و بحث

4-1- مقدمه .....................................................................................................................................................  62

4-2- تحلیل داده ها و بررسی روند متغیرها ...........................................................................................  63

4-2- 1- بررسی روند تغییرات بازار مسکن ...........................................................................................  63

4-2-2- عوامل موثر بر قیمت مسكن .......................................................................................................  67  

4-2-3- نرخ ارز ..............................................................................................................................................  68

4-3- بررسی ایستایی متغیرهای مدل ......................................................................................................  74

4-4- بررسی فروض کلاسیک ....................................................................................................................  75

4-4-1- نرمال بودن جملات پسماند ........................................................................................................  75

4-4-2- عدم ناهمسانی واریانس ................................................................................................................  75

4-4-3- عدم خودهمبستگی ......................................................................................................................  76

4-4-4- عدم وجود همخطی ......................................................................................................................  77

4-5- نتایج برآورد الگوی حداقل مربعات معمولی (OLS) ...............................................................  77

4-6- تحلیل همجمعی متغیرهای مدل با روش علیت گرنجری ........................................................  79

4-7- جمع بندی ............................................................................................................................................  81

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1- مقدمه .....................................................................................................................................................  83

5-2- نتیجه گیری .........................................................................................................................................  84

5-3- آزمون فرضیه ها ..................................................................................................................................  86

5-4- پیشنهادات ............................................................................................................................................  87

فهرست منابع ...................................................................................................................................................  89

 
  

 

فهرست نمودارها

 

نمودار 2-1: چارچوب کلی مدیریت نرخ ارز در اقتصاد ایران .................................... .......................30     

نمودار (4-1): روند قیمت واقعی و اسمی مسکن در تهران (میلیون ریال برای هر متر مربع)........64  

 نمودار (4-2): نرخ رشد سالانه قیمت مسکن و نرخ تورم در تهران (درصد)................................65

نمودار (4-3): وضعیت عرضه و تقاضای انباره مسكن و جریان عرضه جدید................................67

نمودار (4-4): روند تغییرات نرخ ارز (دوره مطالعاتی 1388 تا 1392)...........................................68

نمودار (4-5): مقایسه روند تغییرات نرخ ارز و قیمت واقعی مسکن(دوره مطالعاتی 1388 تا 1392)..............................................................................................................................................69 

نمودار (4-6): مقایسه روند تغییرات نرخ ارز  و نرخ تورم (دوره مطالعاتی 1388 تا 1392)....... 73

نمودار(4-7): آزمون نرمال بودن پسماندهای مدل برآوردی............................................................75

 
  

 

 

فهرست جداول

 

جدول(3-1): تشریح متغیرها .............................................................................................. .......................47  

جدول (3-2): آمار توصیفی و سطوح اندازه گیری  ..................................................... ........................57

جدول (4-1): محاسبه برخی پارامترهای آماری قیمت مسکن (دوره مطالعاتی 1388تا 1392) ........................................................................................................................................................66

جدول (4-2): نتایج آزمون ریشه واحد  ........................................................................................74

جدول (4-3): نتایج آزمون گلجسر جهت تشخیص واریانس ناهمسانی .................. .......................76  

جدول (4-4): نتایج آزمون وایت جهت تشخیص واریانس ناهمسانی ...................... .......................76  

جدول (4-5): نتایج آزمون بروش- گادفری جهت بررسی خودهمبستگی ............. .......................76   

جدول (4-6): نتایج برآورد مدل قیمت مسکن به روش OLS....................................................77

جدول (4-7): نتایج آزمون همجمعی انگل-گرینجر ......................................... ......................80      

دانلود پایان نامه تاثیرنوسانات نرخ ارز در بازار مسکن






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه تاثیرنوسانات نرخ ارز در بازار مسکن ,

تاريخ : 18 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : حسین | بازدید : <-PostHit->
تکنیک های نوین سرمایه گذاری در بازار فیزیکی

تکنیک های نوین سرمایه گذاری در بازار فیزیکی

دانلود تکنیک های نوین سرمایه گذاری در بازار فیزیکی

تکنیک های نوین سرمایه گذاری در بازار فیزیکی
آموزش کسب درآمد در بازار آزاد
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود کتاب
دانلود نمونه سوالات
دانلود گزارش کارآموزی
دانلود طرح توجیهی
کار در منزل
دانلود
دسته بندی کسب درآمد اینترنتی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 468 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10

در این جزوه به روش کسب درآمد با سرمایه کم پرداخته میشود البته در بازار آزاد

تکنیک های نوین سرمایه گذاری در بازار فیزیکی

دانلود تکنیک های نوین سرمایه گذاری در بازار فیزیکی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تکنیک های نوین سرمایه گذاری در بازار فیزیکی ,

تاريخ : 18 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : حسین | بازدید : <-PostHit->
بازاریابی الکترونیک

دانلود پایان نامه کارشناسی رشته کامپیوتر با موضوع بازاریابی الکترونیک در 63 صفحه ورد قایل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

دانلود بازاریابی الکترونیک

دانلود پایان نامه کارشناسی رشته کامپیوتر با موضوع بازاریابی الکترونیک
تجارت الکترونیک
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود کتاب
دانلود نمونه سوالات
دانلود گزارش کارآموزی
دانلود طرح توجیهی
کار در منزل
دانلود
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل docx
حجم فایل 536 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 63

بازاریابی الکترونیک

در 63 صفحه ورد قایل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

بخش اول:کلیات تجارت الکترونیک

تعاریف گوناگون از تجارت الکترونیک

ساده ترین تعریف تجارت الکترونیک ، تجارتی است که بوسیله ابزارهای الکترونیکی انجام می شود که این خود قطعا شامل تلفن و فکس برای انجام فعالیتهای تجاری خواهد بود.بدین معنی که هرزمانی که شما کاتالوگی را مثلا از طریق پست دریافت می کنید یا فکس ارسال می کنید و یا گوشی تلفن را برمی دارید در حال انجام معاملات و تراکنشات تجارت الکترونیک هستید. ( کتابCIW E-commerce Designer. Certification Bible  نوشته Chris Minnick & Margaret T.Minnkk,  )

 

تجارت الکترونیک می تواند بعنوان مجموعه ای ازکامپیوترهای متصل به اینترنت تعریف شود که فعالیتهای تجاری را ساپرت نموده و باعث افزایش سرعت تحویل و کاهش هزینه های عملیاتی می شود ضمن اینکه سبب بهبود فرایند تصمیم گیری و کاهش هزینه های عملیاتی، توسعه کانالهای توزیع و بازارها، کاهش و حذف تلاشهای بیهوده و مضاعف از پروسه فعالیتها خواهد شد. (  E-commerce & Internet law نوشته j.Dianne Brinson, Benary Dara-Abrams, Jennifer Masek  ).

 

سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی (OECD) تجارت الکترونیک را چنین تعریف کرده است:" انجام تجارت کالاها و خدمات ازطریق وب است چه آن دسته ازکالاها و خدماتی که قابلیت ارائه و تحویل از طریق وب را دارند و چه آنهایی که این قابلیت را ندارند . در حقیقت تجارت ازطریق ابزارهای فناوری جدیدی است که تمام جنبه های تجارت را اعم از ایجاد بازار تجاری، سفارش دهی، مدیریت زنجیره عرضه، معاملات پول را در بر میگیرد.البته برای گسترش EC لازم است که پیش نیازهای این تکنولوژی ازجمله زیر ساختهای مخابراتی EDI ، کاتالوگهای شبکه ای برای مسایل قانونی، ایمنی پیام رسانی مهیا شود تا بتوان عملکرد یک شرکت را بهبود بخشید.

 

آقای Zwass(1998) تجارت الکترونیک را چنین تعریف نموده است:

به اشتراک گذاشتن اطلاعات تجاری، حفظ ارتباطات تجاری و انجام تراکنشات بازرگانی بوسیله شبکه های ارتباطات راه دور.

 

دولت انگلستان نیز از یک مفهوم گسترده در این ارتباط استفاده کرده است :

تجارت الکترونیک به مبادله اطلاعات در طول شبکه های الکترونیکی و در هر مرحله از زنجیره تامین گویند خواه با یک سازمان باشد یا میان چند شرکت و مصرف کنندگان یا میان بخش خصوصی و دولتی، هزینه ای برای آن پرداخت شود یا نشود.

با توجه به این تعاریف تجارت الکترونیک تنها محدود به خرید و فروش واقعی محصول نیست و فعالیتهای قبل و بعد فروش را هم در طول زنجیره  تامین و عرضه در بر می گیرد.

 

Kalakota& Whinston (1997) چهار دیدگاه را در زمینه تجارت الکترونیک ارائه می کند:

منظر و دیدگاه ارتباطی (Communication Perspective) یا ارائه اطلاعات، محصول و خدمات یا پرداخت بوسیله ابزارهای الکترونیکی

1.         دیدگاه فرایندی تجارت (A business process perspective) یا بکارگیری تکنولوژی جهت اتوماتیک سازی تراکنشات تجاری و جریانات کاری

2.         دیگاه خدمات (A service perspective) یا کاهش هزینه ها همزمان با افزایش سرعت و کیفیت خدمات قابل ارائه

3.         دیدگاه آنلاین (online perspective) یا خرید و فروش محصولات و اطلاعات به شکل آنلاین

 

      (, Internet Marketing Strategy, Implementation and Practice نوشته آقای (Dave Chaffey

 

می بینیم که طبق دیدگاههای فوق بکارگیری تجارت الکترونیک تنها منحصر به خرید و فروش نیست بلکه کاهش هزینه ها، اتوماتیک سازی برخی جریانات کاری و ارائه اطلاعات هم ازابعاد اصلی این ابزار جدید می باشد.

 

 

EDI: انتقال الکترونیکی داده ها

انجام فعالیتهای تجارت الکترونیک از طریق شبکه های کامپیوتری با فرمت استانداری که در ابتدا جهت به اشتراک گذاشتن اطلاعات ایجاد شده بود و تحت عنوان EDI یا ٍElectronic Data Interchange شهرت دارد، آغاز شد.EDI متدی برای انتقال اطلاعات میان بانکها و سایر شرکتها در یک سیستم بسته است. EDI در سیستم سفارش دهی،پروسه کارت اعتباری و سپرده گذاری مستقیم و بسیاری از فرایندهایی که در طول سه دهه گذشته کاربرد داشته اند، استفاده می شده است.ATM  یا Automated Teller Machine و کارتهای اعتباری نمونه هایی از نوعی تجارت الکترونیک است که قبل از ایجادوب وجود داشته است.

( کتابCIW E-commerce Designer. Certification Bible  نوشته Chris Minnick & Margaret T.Minnkk,   .)

 

 

 

مفاهیم کلیدی تجارت الکترونیک:

تجارت الکترونیک تجارتی است که از طریق رسانه های الکترونیکی چون تلویزیون و فکس، اینترنت و شبکه های خصوصی انجام میشود.تعریف دیگری هم در این زمینه ارائه شده است و آن پیوستگی میان سرویس های ارتباطی ، مدیریت داده  و مباحث امنیتی  است که انتقال اطلاعات را درباره فروش کالا و خدمات سهولت می بخشد.درک معنی این سه واژه برای درک تجارت الکترونیک ضروری است هر چند که این مفاهیم در تجارت الکترونیک شباهتهای بسیاری با تجارت سنتی دارد.

 

سرویس های ارتباطی: این قسمت شامل روش و نحوه انتقال اطلاعات ازخریدار به فروشنده است .بعنوان مثال هنگام استفاده ازوب سایتهای معمولی تجارت الکترونیک، خریداران ازسبد خرید استفاده می کنند تا محصولات خریداری شده را سورت کنند و سپس این فرایند چک می شود تا اطلاعات لازم به فروشندگان انتقال یابد.

 

امنیت : متد حفظ امنیت اطلاعات از هکرهای موجود ازطریق سندیت دادن و شناسایی منابع اطلاعاتی و تضمین حریم شخصی و درستی و صحت اطلاعات است.معمول ترین متد و استانداردی که برای نقل و انتقال اطلاعات در طول اینترنت انجام می شود  SSLیا بعبارتی Secure Socket Layer است که اکثر موتورهای جستجو و نرم افزارهای جستجو با نشان دادن یک آیکن مانند قفل، امنیت سایت را تعیین می کنند.

 

مدیریت اطلاعات: این بخش فرمت و شکل تبادل اطلاعات را تشریح می کند هنگامی که اطلاعات خریدار به فروشنده جهت پردازش انتقال می یابد باید این مسئله تعیین شود که با چه فرمتی اطلاعات در اینترنت انتقال یابد مثلا اطلاعات پرداخت مثل شماره کارت اعتباری باید از طریق پروتکلهای استاندارد اینترنت انجام شود. (CIW E-commerce Designer. Certification Bible  نوشتهChris Minnick & Margaret T.Minnkk,  )

 

Chaffey & Smith (2001) اشاره می کنند که تکنولوژی اینترنت می تواند برای رسیدن به اهداف ذیل بکار گرفته شوند:

1.         شناسایی : اینترنت می تواند در تحقیقات بازار برای پیدا کردن خواسته ها و نیازها ی مشتریان بکار رود.

2.         پیش بینی (anticipate) : اینترنت کانالی است که از طریق آن مشتریان به اطلاعات دسترسی پیدا کرده و اقدام به خرید می کنند .درک این تقاضا برای مدیریت تخصیص منابع به بازاریابی الکترونیک بسیار اساسی است.

3.         ایجاد رضایت: یک فاکتور اساسی موفقیت در بازاریابی الکترونیک ، کسب رضایت مشتری از طریق کانال الکترونیکی است مثل سهولت استفاده از یک سایت و میزان فعالیت آن و اینکه چطور یک محصول فیزیکی ارسال می شود یا چه استانداردی برای ارائه خدمت به مشتریان وجود دارد. (, Internet Marketing Strategy, Implementation and Practice نوشته آقای Dave Chaffey )

Bocij et al (1999) مزایای بکارگیری اینترنت در تجارت الکترونیک را در 6c ذیل خلاصه کرده است:

1.         Cost Reduction

2.         Capability

3.         Competitive  advantage

4.         Communication improvement

5.         Control

6.         Customer service improvement

تجارت الکترونیک و حذف مرزها

در حال حاضر تجارت الکترونیک ازبسیاری از محدودیتهایی که در اشکال قبلی خود داشتند خارج شده است.مثل هزینه های بالای پیاده سازی EDI چرا که مستلزم ایجاد شبکه های خصوصی بود یا سفارش تلفنی دادن که مستلزم بکارگماردن یک تلفنچی برای پاسخگویی به تلفن ها است .بسیاری از اشکال تجارت الکترونیک شامل محدودیتهایی چون محدودیت ساعات خرید یا محدودیت جغرافیایی بودند اما اینترنت توانست برای تبادل اطلاعات راههایی را ایجاد کرده و این مشکلات را حل کند.  پس از معرفی web browser چون Mosaic و Netscape در سالهای93و 94 وب سایتهای خرده فروشی چون Amazon به شکل آنلاین فعالیت خود را آغاز نمودند.در حال حاضر نیز هزاران وبسایت تجارت الکترونیک وجود دارد و روزبروز هم تعداد آنها افزایش می یابد. (CIW E-commerce Designer. Certification Bible  نوشته Chris Minnick & Margaret T.Minnkk  )

 

دلایل ایجاد تجارت الکترونیک

درمدت زمان کوتاهی تجارت الکترونیک از یک تجربه آکادمیک به بخش مهمی از تجارت جهانی مبدل شده است.تجار و مشتریان و مصرف کنندگان به دلایل متعددی جذب دنیای تجارت الکترونیک شده اند.سه دلیل عمده آن باز شدن بازارهای جدید، افزایش کارایی و توسعه توانمندیهای موجود در تجارت سنتی بوسیله تجارت الکترونیک است.

 

1.         باز شدن بازارهای جدید :

در اینترنت تجار قادرند که کالای خود را بدون هزینه های زیاد و محدودیتهای جغرافیایی که در یک فروشگاه فیزیکی وجود دارد بفروش برسانند، ضمن اینکه کالای بیشتر را به مشتریان بیشتری که خارج از حیطه دسترسی آنها قراردارد می فروشند. مصرف کنندگان نیز قادرند کالای مورد نیاز خود را از تاجر یا بازرگان بدون نیاز به دسترسی به فروشگاه فیزیکی تهیه کند.

2.         افزایش کارایی:

هر مانعی که میان یک کسب و کار و مشتریان قرار بگیرد سبب از دست رفتن کارایی خواهد شد. در دنیای واقعی تجارت برخی از این موانع عبارتند از فاصله مکانی، ساعات فعالیت مجموعه های تجاری، نیاز به توزیع کنندگان و واسطه ها.

تجارت الکترونیک برای انواع کسب و کار ایجاد جذابیت خواهد کرد چرا که به مدیران آنها اجازه می دهد ارتباط مستقیم بیشتری را با مشتریان برقرار کنند.اما این توانایی را نیز به خرده فروش می دهد که براحتی قیمت ها و محصولات را با هم مقایسه کند ضمن اینکه خریدهای اینترنتی از پرداخت مالیات فروش معاف می باشند.

3.         توسعه توانمندیهای موجود در تجارت سنتی:

یکی ازبهترین نمونه های تجارت الکترونیک Amazon.com است . آمازون از دیدگاه رقابتی با سایر وب سایتهای خرده فروش رقابت می کند و گاها نیز از این پایگاه کپی برداری می شود چرا که آمازون فعالیتهایی را انجام می دهد که سایر کتابفروشیها قادر به انجام آن نیستند ، یک انبار فوق العاده غنی از کتب، نه فقط مشهورترین کتب بلکه هر کتاب چاپی در ارتباط با هر موضوعی را در انبار خود نگهداری می کند.شما نیازمند این هستید که بتوانید در هر زمانی به یک کتاب فروشی خوب دسترسی داشته باشید و آمازون توانسته این مشکل را حل کند و از این استعداد و صلاحیت در وب استفاده کرده است.نمونه دیگر peapod.com و Webvan.com و homegrocer.com را در زمینه سفارش گیری انواع خواربار در نظر بگیرید. این سه پایگاه اینترنتی با خرده فروشیها همکاری دارند تا بتوانند امکان خرید و تحویل آنلاین جنس به مشتری را فراهم کنند  و یکی از نگرانی های اصلی که مشتریان بالقوه درباره این نوع از سرویسها دارند بحث کیفیت است که هر چقدر بیشتر تحقق پیدا کند قادر خواهند بود اعتماد مشتریان بیشتری را بخود جلب کنند این بازار بالقوه توان زیادی دارد چرا که خرده فروشی کار بسیار دشواری است که افراد اندکی به انجام آن تمایل دارند."

 

دانلود بازاریابی الکترونیک






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بازاریابی الکترونیک ,

تاريخ : 18 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : حسین | بازدید : <-PostHit->
با چقدر پول می‌توان وارد بازار بورس شد؟

با چقدر پول می‌توان وارد بازار بورس شد؟

دانلود با چقدر پول می‌توان وارد بازار بورس شد؟

Hamed Saghafi  آموزش بورس  آموزش بورس از صفر  آموزش بورس به زبان ساده  آموزش بورس به زبان ساده mp3  آموزش بورس به زبان ساده pdf  آموزش بورس حامد ثقفی  آموزش بورس و سهام  آموزش خرید سهام  آموزش سرمایه گذاری در بورس به زبان ساده  آموزش صفر تا صد بورس  اموزش بورس تالار بورس  اموزش بورس ثقفی  حامد ثقفی  حامد ثقفی بورس  خرید سهام از طریق اینترنت  خرید
دسته بندی کسب درآمد اینترنتی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 4794 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10

آیا می‌خواهید دنیای بورس و خرید و فروش سهام برای شما شفاف شود؟ 

با گوش دادن فایل های صوتی این مجموعه بورس برای شما آسان خواهد شد.

 

سلام،

حامد ثقفی هستم.
مدیر  از سال ۱۳۸۳.
از آنجایی که همواره مراجعینی به من سر می‌زدند و یا برای من پیام ارسال می‌کردند مبنی بر برخی ابهامات و سوالات مختلف که همواره نگرانی‌ها و ابهاماتی، ذهن این افراد را به خود مشغول کرده بود که بورس دقیقا چیست و ریسک آن چقدر است، بر آن شدم تا در زمینه آموزش بورس مجموعه‌ای را تولید کنم و آنرا با عنوان آموزش بورس از صفر در اختیار شما قرار دهم.

پس از انتشار مجموعه آموزش بورس از صفر واکنش‌های بسیار مثبتی از بسیاری از علاقه‌مندان بدست آوردم، افرادی که حتی قبلا کلاس‌های مختلفی شرکت کرده بودند اما به هر دلیل چیزی دستگیرشان نشده بود و همچنان بورس برایشان مبهم باقی مانده بود

دانلود با چقدر پول می‌توان وارد بازار بورس شد؟






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
با چقدر پول می‌توان وارد بازار بورس شد؟ ,

تاريخ : 17 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : حسین | بازدید : <-PostHit->
مقاله عوامل موثر بر عضویت اتحادیه كارگری در كشورهای OECD

عوامل موثر بر عضویت اتحادیه كارگری در كشورهای OECD

دانلود مقاله عوامل موثر بر عضویت اتحادیه كارگری در كشورهای OECD

عوامل موثر بر عضویت اتحادیه كارگری در كشورهای OECD
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل doc
حجم فایل 71 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 49

عوامل موثر بر عضویت اتحادیه كارگری در كشورهای OECD

اتحادیه های كارگری به چندین دلیل از اهمیت برخوردار می باشند. اتحادیه ها نه تنها بر سر دستمزد و حقوق برای اعضای خود مذاكره می كنند بلكه برای مزایای جنبی [‌نیز تأثیر دارند ] بهره وری ، تخصیص كار ، امنیت شغلی و فعالیت های مشاركتی كارگران تأثیر دارند. آنها بر دوره های استخدامی برای اعضای غیر اتحادیه كه از طریق تأثیرات ناشی شود ، توسعه توافق نامه ها و واكنش های كارفرما به محیط اتحادیه تأثیر می گذارند.

به عنوان انعكاسی توجه مجدد به تجزیه و تحلیل اقتصادی اتحادیه در سالهای اخیر ، عوامل موثر بر عضویت اتحادیه كه اغلب به عنوان معیار ابعاد مهم قدرت مذاكراتی اتحادیه كارگری تلقی می شود نه معیار همیشگی برای قدرت اتحادیه ، به موضوع مورد بحث و مجادله تبدیل شده است . مطالعات در سطح كشوری و میان ملی به منظور بررسی تفاوت ها ودگرگونی ها در میزان تغییر شكل اتحادیه گروهی از یك سال به سال بعد ( رشد و كاهش اتحادیه ) همراه با تغییرات عرفی در هر نقطه زمانی خاص در سطح تشكیل اتحادیه در بین كشورهای مختلف و. حتی بین ویژگی های فردی خود كارگران كه در این كشورها به عضویت اتحادیه درآمده اند انجام شده است .

 در این مقاله ما به بررسی تطبیق آثار نوشتاری تجربی اخیر در مورد این سئوالات با استفاده از یك كانون ملی در عرض كشورهای OECD می پردازیم.

آمارهای عضویت اتحادیه

مشكلاتی به علت اختلاف میان كشورها بر سر تعاریف ، منابع و پوشش اطلاعات روش های گزارشگری در مقایسه های میان ملی به وجود می آید . در حقیقت هیچ تعریف مشتركی از آن چه كه یك سازمان اتحادیه را تشكیل می دهد وجود ندارد زیرا به عنوان مثال ممكن است در آمار های عضویت اتحادیه در یك كشور ، انجمن های كارگری نیمه حرفه‌ای مان گنجانده نشده باشند مانند انجمن آموزش ملی در ایالت متحده كه مانند اتحادیه ها عمل می كند و در آن كارمندان علاقه خود را به مذاكره گروهی نشان می دهند ولی اتحادیه های كارفرمایی و انجمن های كارگری كه به منظور ارائه فردی ، اشتراك را رد می كنند و نقشی را در مذاكرات جستجو نمی كنند یا سازمان هایی كه فقط از خود كارگران تشكیل شده اند كه معمولاً‌مانع ورود ناظران می شوند .

آمارهای عضویت اتحادیه نه تنها بستگی به تعریف یك اتحادیه كارگری دارد بلكه وابسته به كسی كه به عضویت اتحادیه درمی آید مسائل اصلی در این جا با گنجاندن كارگران بازنشسته و بیكار ارتباط دارند. اگر چه افراد بازنشسته به عضویت اتحادیه باقی مانده اند ، به عنوان مثال در ایتالیا تقریباً كل اعضای اتحادیه مستمری بگیران و بازنشستگان می باشند زیرا اتحادیه هنوز به آنها مزایا اعطاء می كند و یا سهم مالی آنها را كاهش داده كه معمولاً برای كنار گذاشتن آنها از عضویت و تراكم مناسب تلقی می شود (‌نسبت اعضای واقعی به احتمالی ) به علت این كه آنها اعضای فعال نیروی كارمند نمی باشند ، هدف محاسبة یك مجموعه تراكم بر نیروی كار فعال اقتصادی می‌باشد.

ولی مسئله گنجاندن اعضای بیكار اتحادیه خیلی بحث انگیز می باشد price Bain  به این نكته اشاره دارند كه كارگران بیكار اغلب تلاش می كنند كه عضویت خود را حفظ كنند تا بتوانند از مزایای دوستانه استفاده كنند و اطلاعاتی د رمورد راه اندازی شغل كسب كرده و به آنهایی كه در تجارت بسته فعالیت دارند‌، دسترسی پیدا كرده و نیز به دلایل اجتماعی و سیاسی عضویت را حفظ می كنند. Lewis و Murphy رابطة ‌مستحكمی را میان [‌عضویت و میزان ] میزان حفظ عضویت و تأثیر اتحادیه بر استخدام پیدا كردند از یك طرف Walsh مشاهده كرد كه روند بیكاری طولانی، مدت عضویت آنها را پایان می دهد و برخی شواهد بدست آمده از اروپا نشان می دهد كه تعداد كمی از كارگران بیكار متعلق به اتحادیه كارگری در فرانسه ،‌ایرلند ، وپرتغالمی باشند.

...

 عوامل مؤثر مقطعی :

به طور كلی چگونه می توان تفاوت های نسبتاً زیاد در سطح (‌تراكم )‌تشكیل اتحادیه میان بسیاری از كشورهای جدول 1 را توضیح داد؟ آیا این احتمال وجود دارد كه تفاوت ها در ویژگی های ساختار اقتصادی مانند تركیب استخدام مانند میان استخدام خدماتی و صنعت تولید و مانند بین مشاغل زن و مرد را برای اكثر تغییرات داخل كشوری در سطوح تشكیل اتحادیه در نظر گرفت؟ در كل ، كارگران دست كار در مقایسه با كارمندان اداری بیشتر به عضویت اتحادیه در آمده اند و تراكم اتحادیه درمیان مردان بیشتر از زنان است یعنی تغییرات در سهم نسبت پتانسیل عضویت اتحادیه هریك از این گ  روه ها ، بر سطح و میزان عضویت گروهی اتحادیه در امده اند و تراكم اتحادیه در میان مردان بیشتر زنان است یعنی تغییرات در سهیم نسبت پتانسیل عضویت اتحادیه تأثیر خواهد گذاشت ولی مسئله با این احتمال این است كه بالاترین میزان تراكم (‌اسكانیدناوی ) در برخی از كشورها وجود دارد كه پایین ترین نسبت كارگر صنعتی دارند. علاوه بر این تفاوت میان ملی در سطوح  تشكیل اتحادیه برای ویژگی های ساختاری بیشتر است مانند تركیب نیروی كار صنعتی ، شغلی ، زن و مرد، در حقیقت بسیاری از این تغییرات كه در سالهای اخیر رخ داده است مانند صنعت زدایی و دست كارزدایی و تعداد بیشتر كارمند و كارگران در مسیر مشابهی قرار دارند و در هر كشور نسبت به كشور دیگر از نظر شدت متفاوت می باشد و همبستگی میان سطوح تراكم اتحادیه 1988 كه در جدول 1 نشان داده شده و اندازه استخدام تولیدی ، توسعه خدمات مالی و سهم استخدام زنان در كشورهای فاق از لحاظ آماری نتایج كم اهمیتی را نشان میدهند . یافته های منفی مشابهی در خصوص تأثیرات توزیع كلی صنعتی استخدام با مقایسه در كانادا و آمریكا توسط محققات ارائه شده است و نتایج هیچ توضیح اقتصادی رانشان نداده اند.

دانلود مقاله عوامل موثر بر عضویت اتحادیه كارگری در كشورهای OECD






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله عوامل موثر بر عضویت اتحادیه كارگری در كشورهای OECD ,

تاريخ : 17 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : حسین | بازدید : <-PostHit->
تحقیق تأثیر اقتصادی مسجد جامع بر شهر یزد

تحقیق تأثیر اقتصادی مسجد جامع بر شهر یزد

دانلود تحقیق تأثیر اقتصادی مسجد جامع بر شهر یزد

تحقیق تأثیر اقتصادی مسجد جامع بر شهر یزد
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل doc
حجم فایل 506 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 65

تأثیر اقتصادی مسجد جامع بر شهر یزد

چكیده:

تحقیق فوق در خیابان مسجد جامع انجام شد و هدف كلی آن شناخت تأثیر اقتصادی مسجد جامع بر شهر یزد بود و هدف دیگر آن انجام یك كار دانشجویی است. نوع تحقیق توصیفی تحلیلی و از روش پرسش نامه ای برای جمع اوری اطلاعات و داده های آماری استفاده شد.

و سؤال اصلی (آغازین) این تحقیق این است كه:

آیا موقعیت مسجد جامع توانسته است بر اقتصاد و توسعه شهر یزد تأثیر گذارد و نتیجه ای كه از این تحقیق گرفته شد. این بود كه از مهمترین بناهای بافت قدیمی بوده. اثرات اقتصادی آن بسیار زیاده تا حدودی هم تحقیق استفاده شد و حجم نمونه را تعداد 25 نفر كه از لیدرها، توریست ها و مغازه داران پرسش به عمل آمد.

كلید واژگان:

اقتصاد، توسعه، توریست، مسجد جامع

مقدمه :

همانطور كه می دانیم صنعت گردشكری به عنوان یكی از بخش های مهم اقتصادی و اجتماعی كشورهای صنعتی و در حال توصعه جهان به شمار می آید و سرمایه گذاری در این بخش قابل توجهی را در فرایند توسعه ملی فراهم می‌آورد. شكی نیست كه همه كشورهای جهان در رقابتی فشرده و در پی بهره گیری از مزایای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و به ویژه در یافت سهم بیشتری از درآمد و بالا بردن سطح اشتغال از این صنعت خدماتی در كشور خود هستند توسعه صنعت گردشگری در ایران به خصوص در استان هایی كه از لحاظ جاذبه های توریستی غنی هستند نتایج مثبتی را در جامعه خواهد گذاشت.

استان یزد یكی از استان های پنج گانه برتر كشور از نظر جاذبه های متنوع گردشگری است كه با اختیار داشتن بافت اكولوژیكی، معماری گلی و خشت خام و جاذبه های متنوع تاریخ، فرهنگی و مذهبی از نظر گردشگران دارای اهمیت فوق العاده ای
می باشد كه در این میان درخشان ترین بنای یزد یعنی مسجد جامع كبیر نقش بسیار مهمی در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد.

در نتیجه می تواند در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهر و هم چنین استان تأثیر به سزایی داشته باشد و این اثر تاریخی زیبا از گذشته های دور تا به امروز انسان‌های شیفته هنر معماری را از سرزمین های دور و نزدیك به سوی خود كشانده است و نقش به سزایی در رونق جهانگردی این دیار داشته است.

فصل اول: مقدمه ای بر مشخصات تحقیق

1-1- بیان موضوع و تشریح آن:

شهر موجودی است زنده و پویا و متحول در بستر زمان و بر پهنه مكان، متشكل از اجزاء فیزیكی و انسانی و روابط پیچیده میان آنها و متبلور از نقش انسان و اندیشه والای او و متأثر از عوامل و شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تاریخی، جغرافیایی و سیاسی ویژه است. بدون شك مسجد جامع یكی از این عناصر بوده است. اكنون با  از بین رفتن این مركز محلات. محلات قدیمی از رونق افتاده است اما امروزه این مجموعه های تاریخی به عنوان عناصر میراث فرهنگی به شمار می رود كه می توانند در جذب توریست داخلی و خارجی نقش به سزایی داشته باشند و سازمان میراث فرهنگی با توجه به اقداماتی كه در این زمینه انجام داده توانسته است صنعت توریست را گسترش دهد و باعث ایجاد فرصت های شغلی شود.

...

فصل دوم:

خلاصه ای از شرایط جغرافیایی شهر یزد

2-1- شرایط طبیعی

2-1- موقع جغرافیایی- حدود وسعت

الف) موقع ریاضی

شهر یزد با وسعت حدود 5/99 كیلومتر در مركز استان یزد در مسیر راه اصفهان و كرمان قرار دارد و دارای مختصات جغرافیایی 31 درجه و 54 دقیقه عرض شمالی و 54 درجه و 23 دقیقه طول شرقی است و متوسط ارتفاع آن از سطح دریا بیش از 1200 متر می باشد.

ب) موقع نسبی

استان یزد (و به تبع آن شهر یزد) چون در واحد طبیعی بیابان مركزی ایران و در حدود محدودة خشك و بیابانی دنیا قرار دارد. محدودیت های شدیدی در زمینه آب دارد. علاوه بر این یزد به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه ای كه در مركز ایران دارد در طول تاریخ همواره به دور از بحران ها و درگیری ها و تداخل فرهنگی قرار داشته است.

فاصله شهر یزد با دیگر شهرهای حاشیه ای در چهار سوی كشور

ردیف

فاصله شهر

فاصله مستقیم

1

از شمال شهر تا شمال تهران در یك جهت مستقیم

473 كیلومتری

2

از شمال شرق تا مشهد در یك جهت مستقیم

5/652 كیلومتری

3

از شرق تا زاهدان در یك جهت مستقیم

652 كیلومتری

4

از جنوب به بندرعباس در یك جهت مستقیم

5/517 كیلومتری

5

از مغرب تا اهواز در یك جهت مستقیم

450 كیلومتری

6

از جنوب غرب تا بوشهر در یك جهت مستقیم

450 كیلومتری

7

از شمال غرب تا تبریز در یك جهت مستقیم

5/967 كیلومتری

یزد كه در كمربند خشك و نیمه خشك نیمكره شمالی قرار گرفته است. با همه كمبودهای طبیعی به منزله پل ارتباطی بین مناطق شمالی و جنوبی كشور محسوب
می شود جاده معروف سنتو كه بندرعباس را به تهران متصل می كند از این استان و شهر می گذرد. ...

...

دانلود تحقیق تأثیر اقتصادی مسجد جامع بر شهر یزد






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق تأثیر اقتصادی مسجد جامع بر شهر یزد ,

تاريخ : 17 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : حسین | بازدید : <-PostHit->
مقاله نقش مدیریت استراتژیکی در رشد اقتصادی مناطق

نقش مدیریت استراتژیکی در رشد اقتصادی مناطق

دانلود مقاله نقش مدیریت استراتژیکی در رشد اقتصادی مناطق

نقش مدیریت استراتژیکی در رشد اقتصادی مناطق
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل doc
حجم فایل 1262 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37

نقش مدیریت استراتژیکی در رشد اقتصادی مناطق

1- مقدمه :

همیشه پیشرفت اقتصادی منطقه ای به حفظ و افزایش درصد شغل ها ، محصولات ، تولیدات ناحیه ای و ثروت کمک کرده است سیاست ها و برنامه هایی که به منظور دستیابی به این اهداف ترتیب داده می شوند در ثبات و شکل گیری حرفه ، سختی و ملایمت سرمایه زیربنایی و سازماندهی مجدد آن تأکید دارد هیچ از یک از اینها تغییر پذیر نیستند اما یک تجدید سازمانی کیفی یا تغییر در تأثیر نمایان آن ضروری است به طرزی روزافزون تأکید و تأثیر بر ثبات شکل گیری و سیاستهای توسعه سرمایه بیشتر می شود و به همان میزان به لحاظ محرک و انگیزه در تحکیم قدرت ، سرمایه سخت زیربنایی کمتر می شود علی الخصوص سیاست توسعه اقتصادی مدرن و همزمان منطقه ای بر لزوم پیشرفت و نوآوری ، روابط سرمایه گذاری و صنعت تکنولوژی اتحاد جمعی به لحاظ تلاش به منظور حفظ و گسترش میزان رقابت در مسیر تحکیم و در نهایت حرفه ، بیشتر از سیاستهای زیربنایی جذب و جوانب ، اهمیت می دهد به آن معنا که یک تغییر اساسی و عمده از مدیریت استراتژیک مناطق و سیاستهای در برگیرند.(ACS etal.2002) باید صورت پذیرد.

یکی از مهمترین و جالبترین سؤالاتی که امروزه در رابطه با توسعه اقتصاد منطقه ای مطرح می باشد این است که چرا سیاست و برنامه ریزی مرتبط با آن در راستای بررسی مجدد اتحاد یکپارچه ، روابط سرمایه گذاری ، پیوستگی صنعتی صنعت تأثیرپذیر و تکنولوژیکی عمل می کند بخش ابتدایی این مقاله به بررسی این سؤال می پردازد سپس این سیاست جهت یابی فی الفور ، بحث و با نمونه هایی آشکار می شود و به این نقطه منتهی می شود که حداقل دو فاکتور اولیه وجود دارند که پیشرفت نتیجه بخش، امور سرمایه گذاری و ثبات سیاست توسعه شکل گیری را تحت تأثیر قرار خواهند داد مشتمل بر رهبری استراتژیکی توسعه اقتصاد منطقه ای و لزوم دستیابی به اطلاعات مفید و کاملتر به منظور برنامه ریزی و تصمیم گیری در این راستا می باشد یک خلاصه از تحلیل اخیر در ارتباط با هدایت و رهبری و نقش آن در توسعه اقتصادی منطقه به منظور پراهمیت ساختن پیوستگی بالقوه سیاست ارائه شده است چندین پاسخ جدید مورد بحث و بررسی در رابطه با ایجاد آگاهی و اطلاعات ضرورت دارند که فراهم آوری شده اند نتایج را می توانید در انتهای پروژه مشاهده کنید.

2- سیاست تغییر توسعه اقتصاد منطقه ای : دلایل (علتها)

(2001) William & Stimson ، (2001) 8 kulkarni (2002) Stoujh etal و دیگران دریافته اند که اوایل قرن 20 و اواخر قرن 21 شاهد بلوغ ناقص و زودرس یک تکنولوژی نمای جدید اول بصورت ترانزیستور ، سپس ریزپردازنده ، در همین روزهای پیشین انتشار اخیر با تکنولوژی روابطی ، اطلاعاتی (ICT) و زیربنای ارتباط از راه دور بوده است ICT اساساً دارای اطلاعات ذخیره و انتقال داده شد. مردمی به منظور آگاهی بخشیدن به تمام دنیا می باشد جهانی شدن ارتباط از راه دور در مسیر رشد و گسترش ICT تبادل و کنش متقابلی با احتمال خاصه های موارد بحرانی یا تقریباً رایگان ایجاد کرده است .

دانلود مقاله نقش مدیریت استراتژیکی در رشد اقتصادی مناطق






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله نقش مدیریت استراتژیکی در رشد اقتصادی مناطق ,

<-BloTitle->
<-BloText->