خريد بک لينک
رزرو آنلاين هتل خارجي
خريد سکه ساکر
رزرو آنلاين هتل خارجي
آموزش آشپزی ایرانی
خرید گیفت کارت
کپسول آتش نشانی
کولرگازی ارزان
تبلیغات در شبکه های اجتماعی
فلنج
فایل تحقیقات دانشجویی
<-BloTitle->
<-BloText->

تاريخ : 14 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : حسین | بازدید : <-PostHit->
پروژه عملیات حرارتی رسوب سختی

پروژه عملیات حرارتی رسوب سختی

دانلود پروژه عملیات حرارتی رسوب سختی

پروژه عملیات حرارتی رسوب سختی
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 11685 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 100

پروژه عملیات حرارتی رسوب سختی

با توجه به اینكه اساس موضوع پروژه بر پایه عملیات حرارتی رسوب سختی1 می باشد لازم است برای درك آسان مطالب توسط مخاطب، مقدماتی راجع به این عملیات بیان شود. توضیح بیشتر در مورد این عملیات حرارتی در ادامة مباحث آورده خواهد شد.

برای افزایش استحكام و سختی یك آلیاژ، تنها دو روش اصلی وجود دارد: كارسرد یا عملیات حرارتی. مهمترین فرآیند عملیات حرارتی برای آلیاژهای غیر آهنی پیر سختی یا رسوب سختی است. برای استفاده از این روش، باید دیاگرام تعادلی دارای حلالیت جزئی در حالت جامد باشد و شیب خط انحلال بصورتی باشد كه قابلیت انحلال در درجه حرارتهای بالاتر بیشتر از قابلیت انحلال در درجه حرارتهای پایین تر باشد.

پیر سختی یكی از روش های استحكام بخشی به مواد فلزی با اضافه كردن ذره های سخت و كاملاً  پراكنده به آن است. با انتخاب مناسب عناصر آلیاژی اضافه شونده و عملیات گرمایی، می توان توزیع مناسبی از رسوب حالت جامد فاز دوم را در زمینه ای كه آن رسوبات را درخود حل كرده است پدید آورد. اگر با این عمل فلز استحكام یافت آن را رسوب سختی می نامند كه روشی قابل استفاده در سطحی وسیع برای استحكام بخشی مواد فلزی است.


بطور كلی در عملیات حرارتی پیر سختی (رسوب سختی) سه مرحله وجود دارد:

1)عملیات حرارتی انحلالی1 (محلول سازی) در دمای نسبتاً بالا در ناحیه تك فازی به منظور حل شدن عناصر آلیاژی

2)كوانچ(آبدهی)2 تا دمای محیط برای بدست آوردن محلول جامد فوق اشباع از این عناصر در آلومینیوم

3)پیر سازی3 (تجزیه كنترل شدة محلول جامد فوق اشباع برای تشكیل رسوبات ریز و پراكنده در زمینه فلز)

آلیاژ پس از اینكه در یك مدت مشخص تا یك دمای مشخص در منطقة تكفازی حرارت داده شد، در آب سریع سرد می شود. حال آلیاژ كوانچ شده، یك محلول جامد فوق اشباع است و بنابراین در یك حالت ناپایدار قرار دارد، بطوری كه اتم محلول اضافی، تمایل دارد كه از محلول خارج شود. منظور از انجام عملیات حرارتی محلول سازی، حصول انحلال كامل عناصر آلیاژی است. در مرحلة سوم از عملیات حرارتی پیر سختی، به تجزیة كنترل شدة محلول جامد فوق اشباع عناصر آلیاژی اصلی در آلومینیوم برای تشكیل رسوبات ریز و پراكنده در زمینه آلومینیوم پرداخته می شود . به عبارتی مرحلة پیر سازی، اجازه دادن به فاز استحكام دهنده جهت رسوب از محلول جامد فوق اشباع می باشد اگر این عملیات در دمای محیط و در حالت خود به خودی و به عبارتی بدون عملیات گرمایی انجام شود به آن عملیات پیرسازی طبیعی[1] گفته می شود اما اگر این عملیات با حرارت دادن قطعه در دماهای پایین انجام شود به آن عملیات حرارتی پیرسازی مصنوعی[2] نسبت داده می شود.

در واژگان تخصصی عملیات حرارتی ، T6 و T4 به ترتیب به آلیاژهای عملیات حرارتی پذیر پیر سخت شدة مصنوعی و طبیعی آلومینیوم اطلاق می شود.

 

آلومینیوم:

آلومینیوم به عنوان یك فلز استراتژیك در پیشرفت و توسعه كشورهای مختلف جهان نقش موثری را ایفا نموده است. آلومینیوم سومین عنصر از لحاظ فراوانی (%8 ) در پوسته زمین بعد از اكسیژن(%47) و سیلیس (%28) می باشد. این عنصر در طبیعت بصورت خالص یافت نشده و اغلب بصورت تركیبات سیلیكاته و مخلوط با سایر اكسیدها می باشد كه اولین بار در سال 1808 توسطSir Humphry Davy  بصورت خالص بدست آمد و لذا فلز جوانی محسوب می گردد. آلومینیوم و آلیاژهای آن دارای قدرت نسبتاً كوتاهی به عنوان یك ماد ه صنعتی می باشند. با این حال به علت انواع خواص مورد نیاز صنعت مدرن كه در آلومینیوم یافت می شود مصرف و تولید آن هر سال در حال افزایش است و آینده وسیع و پیشرفته ای برای آن پیش بینی می گردد. تا قبل از جنگ جهانی دوم آلومینیوم بیشتر به عنوان وسائل و ظروف آشپزخانه معرفی شده و مصرف آن در كابل های انتقال الكتریسته با ولتاژ زیاد نیز توسعه یافته  بود، ولی در خلال جنگ نیاز به طرح های جدید هواپیما و آلیاژهای پر استحكام، توسعه و مصارف جدید آلومینیوم را سرعت بخشید. پس از جنگ نیز مصارف شهری- صنعتی آلومینیوم گسترده گشت و امروزه این فلز به عنوان یك ماده اولیه مهم صنعتی محسوب شده و در بازار جهان مانند فولاد و در واقع پس از فولاد مهمترین ماده مصرفی می باشد. 

 

روش های تولید آلومینیوم:

1)روش الكترولیز كلرید آلومینیوم:

ابتدا وهلر آلومینیوم خالص را به وسیله الكترولیز كلرید آلومینیوم در مجاورت پتانسیل تولید نمود (سال 1829 م). دویل سدیم را جانشین پتاسیم نمود كه نتیجه آن ساخت اولین كارخانه تولید آلومینیوم با ظرفیت بسیار پایین بود. این دو روش بسیار پر هزینه بودند و همین امر باعث شده بود كه آلومینیوم همانند طلا و نقره ارزش پیداكند.

2)روش الكتروترمیك:

در این روش اكسید آلومینیوم توسط كربن در دمای بالاتری از نقطة ذوب  3 O2 AL احیا         می شود. آلومینیومی كه بدین روش تولید می شود، حاوی مقداری كربن می باشد. این عملیات معمولاً در كورة قوسی صورت می گیرد.


1-precipitation hardening

1-solution treatment

2-quench

3-aging

1-naturally aging

2-artificially aging

....

طبقه بندی و نامگذاری حالت آلیاژهای آلومینیوم:

در خلال سالهای اولیه صنعت آلومینیوم هر آلیاژ جدیدی كه ساخته و پرداخته می شد، به وسیله كمپانی های سازنده و به اسامی مورد قبول آن ها نامگذاری می گردید و هیچ گونه نامگذاری بین المللی وجود نداشت. بعدها به تدریج سه گروه كلی نام گذاری عمومیت یافت كه عبارت بودند از :

سیستم تجاری،سیستم ASTM و سیستم SAE مثلاً آلیاژی كه امروزه آلیاژ آلومینیوم هزار و صد نامیده می شود در سیستم تجاریS2 ، در سیستم   ASTM990A و در سیستم SAE ، بیست و پنج نامیده می شد. به همین ترتیب در سایر كشورها نیز سیستمهای قرار دادی دیگر مورد استفاده قرار می گرفت واضح است كه یك چنین اسامی مختلف و در همی برای صنعت نامناسب است. به ناچار یك سیستم مشخص تر و استاندارد تر به اسمAA برای آلیاژهای كارپذیر آلومینیوم یعنی آلیاژهایی كه از طریق مكانیكی به شكل لازم در می آیند، نه از طریق ریخته گری، پیشنهاد و اكنون مورد استفاده قرار می گیرد. در این سیستم نامگذاری ، آلیاژهای كارپذیر آلومینیوم بر اساس عناصر آلیاژی اصلی خود به هشت گروه مختلف تقسیم می گردند. مشخصات كامل آلیاژ بوسیله 4 عدد از هم تفكیك می گردد. رقم اول از سمت چپ نشان دهندة گروه اصلی آلیاژی است . دومین رقم تغییر آلیاژ نسبت به آلیاژ اولیه را نشان می دهد. سومین و چهارمین رقم، مقدار خلوص یا نوع آلیاژ را مشخص می كند.

با توجه به اینكه رقم اول بر مبنای عنصر(عناصر) آلیاژی اصلی می باشد بنابراین گروه آلیاژی *** 1 آلومینیوم آلیاژ نشده (با حداقل%99 آلومینیوم )،گروه***2 حاوی مس به عنوان عنصر آلیاژی،گروه***3 حاوی منگنز،گروه***4 حاوی سیلیسیم ،گروه ***5حاوی منیزیم،گروه***6 حاوی منیزیم و سیلیسیم و گروه ***7 حاوی روی و (منیزیم) به عنوان عناصر اصلی آلیاژی می باشند. رقم های سوم و چهارم در گروه ***1 دارای اهمیت بیشتری است ولی در گروه های دیگر كمتر اهمیت دارند. در گروه آلیاژی***1، حداقل خلوص آلومینیوم به وسیله این رقم ها مشخص می شود مثلاً 1145 دارای حداقل خلوص%45/99 است. 1200 دارای حداقل خلوص%00/99 است. در سایر گروه های آلیاژی رقم های سوم و چهارم صرفاً به مانند یك شماره سریال عمل می كنند بنابراین آلیاژهای 3003، 3004 ، 3005 آلیاژهای متفاوت AL-MN هستند و به همین ترتیب آلیاژهای 5082 و 5083 آلیاژهای مختلف گروه های آلیاژی AL-MG را نشان
می دهند . بنابراین از گروه***2 تا ***8 كه به عنوان آلیاژهای واقعی آلومینیوم شناخته می شوند، اعداد سوم و چهارم از سمت چپ فقط جهت تفكیك آلیاژها در یك گروه از هم بكار می روند. رقم دوم مانند قبل نشان دهنده تغییر یا كنترل خاصی بر روی آلیاژ است. اگر این رقم صفر باشد به معنی این است كه در آلیاژ مربوطه از ابتدای ثبت آن تغییری داده نشده است. مانند آلیاژ آلومینیوم 6061 . اعداد 1 تا 9 نشان دهنده تغییر یا اصلاح آلیاژ اولیه است و خود عدد نشان دهندة مرحلة تغییر است. مثلاً آلیاژ 2218 به معنی دومین تغییر در آلیاژ 2018 است، یعنی اینكه تركیب آلیاژ همان تركیب 2018 می باشد، باستثناء اینكه مقدار منیزیم آن حدوداً به 2 برابر مقدار اولیة آن رسیده است.

 

آلیاژهای غیر قابل عملیات حرارتی:                     Non-Heattreatable  alloys 

 

تركیبات آلیاژهای كارپذیر كه به عملیات حرارتی عكس العمل نشان نمی دهد اساساً از انواع آلومینیوم و آلیاژهای حاوی منگنز یا منیزیم به عنوان عنصر اصلی آلیاژی بصورت تنها یا در تركیب با هم تشكیل می شوند . تقریباً %95 كل محصولات نورد شده آلومینیومی     (ورق ، صفحه، زرورق) از این سه گروه آلیاژی تشكیل شده اند . در این آلیاژها استحكام از طریق كرنش سختی و معمولاً بصورت كاربرد در خلال شكل دادن به قطعه ، به همراه سختی پراكندگی (AL-MN) یا استحكام بخشی توسط محلول های جامد(AL-MG) و یا هردو این روش ها (AL-MN-MG)حاصل می شود. آلیاژ های گروه ***8 اغلب به عملیات حرارتی عكس العمل نشان نمی دهند و برای موارد خاص مانند یاتاقان ها و درپوش بطری استفاده دارند.

آلومینیوم خیلی خالص و آلومینیوم با خلوص تجارتی (گروه***1):

این گروه آلیاژی شامل آلومینیوم پرخلوصSP) )(%99/99) و انواع آلومینیوم های با خلوص تجاری (CP) حاوی تا %1 نا خالصی یا عناصر افزودنی جزئی است. خواص كششی این آلیاژها پایین بوده و آلومینیوم پر خلوص آنیل شده دارای تنش سیلان MPA11-7 است .

دانلود پروژه عملیات حرارتی رسوب سختی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پروژه عملیات حرارتی رسوب سختی,

تاريخ : 13 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : حسین | بازدید : <-PostHit->
پروژه ارزیابی كار و زمان (زمان سنجی محصول) شرکت ریخته گری

پروژه ارزیابی كار و زمان (زمان سنجی محصول) شرکت ریخته گری

دانلود پروژه ارزیابی كار و زمان (زمان سنجی محصول) شرکت ریخته گری

پروژه ارزیابی كار و زمان
پروژه ارزیابی كار و زمان (زمان سنجی محصول) شرکت ریخته گری
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 27 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31

پروژه ارزیابی كار و زمان (زمان سنجی محصول) شرکت ریخته گری

محل انجام پروژه: شركت ریخته‌گری دقیق پولادیر و پارس كاراماشین

مقدمه:

در دنیای امروز، تمام سازمانها فقط یك هدف دارند، كه البته منظور از این هدف اغلب تفكرات سازمانی است به تعالی سازمان و حفظ بقای سازمان می‌انجامد و در دنیای رقابتی امروز، فقط سازمانهایی قدرت فعالیت و ادامه حیات را دارند كه بتوانند در هر لحظه به نیازهای مشتریان خود به موقع و با بهترین كیفیت ممكن و قیمت مناسب، پاسخ بدهند. در سازمانهای تولیدی، امروزه بحث تنوع محصولات و جایگزینی محصولات جدید به جای محصولات قدیمی محسوس تر از سازمانهای دیگر است و استفاده از تكنولوژیهای مدرن از اهمیت بیشتری برخوردار است. پیچیدگی و بی ثباتی و نااطمینانی در جهان پویای امروز بقدری است كه مدلهای سنتی گذشته به سرعت می‌تواند منسوخ شود. مشتریان امروزی به علامت تجاری كالایی كه مصرف می‌كنند به مانند گذشته وفادار نیستند بلكه به دنبال خرید و مصرف كالاهایی هستند كه با ارزش بوده و حتی اگر مجبور شوند هزینه بیشتری می پردازند و از آنجائیكه خریداران حق انتخاب در خریدكالا و خدمت را دارند رقابت را در میان شركت‌ها افزایش داده است وبا توجه به مطالب ذكر شده در بالا، یكی از راههای افزایش سود‌آوری و بهره‌وری سازمان و در نهایت كنار زدن رقبا، استفاده از عامل مهم تحقیق و توسعه می‌باشد و در بین منابع در دسترس دو عامل نیروی انسانی، دانش و تجربه آن در تركیب و تلفیق با عوامل موثر دیگر سازمان به هدف نهایی سازمان می‌انجامد. علم مطالعه كار كه به علت نیاز به رقابت و افزایش بهره‌وری و توجه به زمان نسبت به جوامع سنتی در اوایل قرن بیستم در جوامع صنتعی شكل و توسعه یافت. كه در صورت موردتوجه قرار دادن آن می‌تواند در كلیه سازمانهای تولیدی اعم از كارخانه‌ها و یا سازمانهای خدماتی میزان كارایی و بهر‌ه‌وری را بالا برد./.

...

- نحوه استقرار سیستم (Layoyt) شركت:

سایت دوم شركت (پارس كاراماشین) شامل 3 سالن است كه سالن 1 خط تولیدماهك 1و2 پیكان و سالن 2 خط تولید ماهك 1و2 3و4 پراید و سالن سوم به نام سالن CNC می‌باشد و چیدمان كلی و جزئی به صورت زیر است:

فصل 2: مستندسازی

- شرح مختصری از فرآیند انجام كار:

در پروژه قطعه ماهك 1و2- 3و4 پراید و ماهك 1و2 پیكان مورد ارزیابی قرار گرفته است كه تقریباً از نظر روند تولید یكسان می باشند در تولید این قطعه (ماهك 3و4 پراید) ابتدا یك جسم ریخته‌گری شده در قالب‌های تزریقی كه در شركت پولادیر انجام شده است و یا از بیرون شركت تهیه گردیده به انبار محصول منتقل می‌شود و برای انجام فعالیتهای مختلف روی آن در اولین مرحله قطعه توسط دستگاه یونیت دو محور مورد سوراخكاری و برقو قرار می‌گیرد سپس میله اصلی آن بوسیله فیكسچر و قطعات برو- نرو با فشار دست اپراتور تاپ‌گیری شده و بعد توسط دستگاه دیل دو محور دو سطح استوانه‌ای ماهك كف تراشی می‌گرد سپس قطعه بوسیله دستگاه یونیت سه محور جهت تنظیم ضخامت و سوراخكاری مورد انجام فعالیت قرار می‌گیرد سپس توسط فیكسچرهای ساعتی و برونروهای مخصوص قطعه مورد كنترل (در تلرانس 1/0± ) قرار می‌گیرد و بعد توسط دستگاه شیارزنی، شیاری به اندازه mm12 روی قطعه زده می‌شود و پس از پلیسه گیری، قطعه با بنزین شستشو شده و با پمپ باد گرفته می‌شود و بعد قطعه توسط اپراتور كنترل نهایی می‌شود سپس كارشناسان واحد كنترل كیفیت بطور تصادفی قطعه‌های تولیدی را كنترل می‌كند و پس از تایید قطعه، قطعات دربسته‌های 100 تایمر بسته بندی شده و به ابنار محصول برای تحویل به مشتری منتقل می‌شود./.

دانلود پروژه ارزیابی كار و زمان (زمان سنجی محصول) شرکت ریخته گری






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پروژه ارزیابی كار و زمان (زمان سنجی محصول) شرکت ریخته گری,

تاريخ : 13 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : حسین | بازدید : <-PostHit->
تحقیق بررسی بازاریابی محصولات کشاورزی

تحقیق بررسی بازاریابی محصولات کشاورزی

دانلود تحقیق بررسی بازاریابی محصولات کشاورزی

تحقیق بررسی بازاریابی محصولات کشاورزی
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 36 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27

تحقیق بررسی بازاریابی محصولات کشاورزی

بخشهایی از متن مقاله:

نگاهی به ابرقدرتان بازار پرتقال جهان

تولید پرتقال در طول سالهای 2005-2004 معادل 1/2 میلیون تن با بریكس 65 اعلام شده است كه 18% نسبت به سال قبل كمتر شده است. آمریكا و برزیل 88% بازده جهانی تولید پرتقال را بواسطه داشتن شركتهای بزرگ تولیدكننده در اختیار دارند.

برزیل:تولید پرتقال برزیل در طول سالهای 2005-2004 معادل14/1 میلیون تن با بریكس 65 اعلام شده است كه 15% نسبت به سال 2004-2003 كاهش یافته است و علت عمده آن پایین بودن سطح برداشت است.از آنجاییكه صادرات پرتقال تازه برزیل بعلت برخی بیماریها محدود شده است، افزایش یا كاهش عرضه پرتقال سبب ابجاد نوسان و تغییر در تولید آب پرتقال شده است.

آمریكا: تولید پرتقال در طول سالهای 2005-2004 معادل 711000 تن اعلام شده است كه 32% نسبت بسال قبل كاهش نشان می دهدكه علت آن كاهش تولید در فلوریدا است.در حالت معمولی بیش از 95% برداشت پرتقال در فلوریدا برای تولید پرتقال اختصاص یافته است.

تجارت جهانی : صادرات پرتقال در طول سالهای 2005-2004 از كشورهای تولیدكننده اصلی معادل 5/1 میلیون تن با بریكس 65 پیش بینی شده است كه حدود 2% نسبت بسال قبل افزایش یافته است.صادرات از برزیل كه 81% كل جهانی این رقم را بخود اختصاص داده است معادل 23/1 میلیون تن تخمین زده شده است كه نسبت بسال قبل تغییری نكرده است.

برزیل:صادرات پرتقال برزیل در سال 2005-2004 معادل 23/1 میلیون تن اعلام شده است كه نسبت بسال قبل تغییری نكرده است علیرغم اینكه برداشت پرتقال كاهش داشته است. برزیل در سال 2005-2004 اقدام به ذخیره مقادیر زیادی پرتقال نموده است تا بتواند صادرات آب پرتقال  را در یك سطح نرمال حفظ كند(احتمال دارد این سطح نرمال معادل 000/159 تن باشد).

...

درباره محصولات استراتژیک مانند گندم، چغندرقند، توتون و پنبه مشاهده می کنیم که قیمت ها نسبتا بالاست اما در محصولاتی مثل پیاز، سیب زمینی و گوجه فرنگی شاهد نوسانات زیادی در سال های مختلف، بوده ایم. نوسان قیمت گوجه فرنگی به طور آنی به چند صد درصد می رسد! چنین وضعیتی عادی نیست. در هیچ جای دنیا چنین چیزی وجود ندارد. بلکه حداکثر نوسانات  2، 3 تا 10 درصد است. به طور مثال در بازار فرانسه قیمت سیب زمینی، در اول و آخر فصل تغییرمحسوسی نمی کرد و حداکثر اختلاف موجود 10 درصد بود، که این اختلاف نیز ناشی از هزینه های نگهداری و افت وزن بود.

در کشورما، از آن  جایی که کشاورزان امکان نگهداری و انبار کردن محصولات را ندارند، محصولات را با قیمت بسیار پایین در اختیار دلالان قرار می دهند. دلالان این محصولات را انبار کرده و در زمان مناسب عرضه می کنند و در نتیجه سود سرشاری نصیب این افراد می شود. به طور مثال در سال گذشته قیمت گوجه فرنگی به 2 تا 3 هزار تومان نیز رسید. در حالی که ممکن است کشاورز حداکثر آن  را 50 تومان فروخته باشد. بنابراین شاهد تفاوت  چند صد درصدی قیمت ها هستیم که نصیب دلالان می شود.

اختلاف زیاد میان قیمت سرمزرعه و قیمت های پرداختی مصرف کننده از مهم ترین و قدیمی ترین معضلات بازار محصولات کشاورزی در ایران است که به آن «اقتصاد حاشیه بازاریابی» گفته می شود.

دانلود تحقیق بررسی بازاریابی محصولات کشاورزی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق بررسی بازاریابی محصولات کشاورزی,

تاريخ : 13 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : حسین | بازدید : <-PostHit->
تحقیق کاربرد آسانسور و تاریخچه صنعت آسانسور در ایران

تحقیق کاربرد آسانسور و تاریخچه صنعت آسانسور در ایران

دانلود تحقیق کاربرد آسانسور و  تاریخچه صنعت آسانسور در ایران

تحقیق کاربرد آسانسور و  تاریخچه صنعت آسانسور در ایران
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 23940 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 92

تحقیق کاربرد آسانسور و  تاریخچه صنعت آسانسور در ایران

بخش اول

آسانسور

1- تعاریف

آسانسور  : وسیله ای ایست متشکل از کابین و معمولاً وزنه تعادل و اجزاء دیگر که با روشهای مختلقی مسافر (نفر) یا بار یا هردو را در مسیر بین طبقات ساختمان جابجا می کند.

آسانسور کششی : آسانسوری است که حرکت آن بر اثر اصطکاک بین سیم بکسل و شیار فلکه کشش،به هنگام چرخش آن،توسط سیستم متحرکه انجام می شود.

آسانسور هیدرولیکی : در این نوع آسانسور عامل حرکت کابین،سیلندر و پیستون هیدرولیکی است و ممکن است وزنه تعادل نیز داشته باشد و معمولاً برای ارتفاعات کم و سرعتهای کم کاربرد دارد.

بالاسری : فاصله قائم بین کف بالاترین توقف تا زیر سقف چاه آسانسوررا بالا سری گویند.این فاصله برای جلوگیری از برخورد تعمییر کاران یا اجزاء فوقانی کابین با سقف چاه پیش بینی میشود و اندازه آن متناسب با نوع و سرعت آسانسور از جداول استاندارد بدست می آید.

 

تابلو کنترل آسانسور :

مجموعه ای است شامل مدارهای فرمان و قدرت که وظیفه کنترل حرکت کابین و پاسخگوئی به احضار را بر عهده دارد،قسمت فرمان در انواع قدیمی از رله های متعدد و در انواع جدید عموماً از ریز پردازنده ها و سایر قطعات الکتریکی  ساخته میشود.

تعمیرکار :

فرد یا افراد مجاز و متخصص صاحب صلاحیت که وظیفه سرویس یا تعمییر آسانسور را به عهده دارند.

تراز طبقه شدن :

منظور از هم تراز شدن کف کابین با کف تمام شده طبقه در محل ورودی به آسانسور است.

سیستم اضافه بار :

در برخی از آسانسورها برای جلوگیری از اضافه بار حسگری را به شیوه های مختلف تعبیه می کنند تا هنگام   سوار شدن مسافر یا گذاشتن بار بیش از ظرفیت پیش بینی شده در کابین،ضمن اعلام خبر از حرکت آسانسور تا تخلیه بار اضافی جلوگیری شود.

سیستم ترمز ایمنی (سیستم پاراشوت) :

سیستم مکانیکی که ترجیحاً در قسمت زیرین یا بالای چهارچوب (یوک) کابین یا وزنه تعادل (در صورت لازم ) قرار میگیرد و در مواقع ضروری با افزایش غیر عادی سرعت فعال شده و سبب توقف کابین یا وزنه تعادل بوسیله قفل شدن کابین یا وزنه تعادل به ریلها می شود.

...

سطح مفید کابین:

سطح مفیدی است که برای ایستادن مسافر و یا گذاشتن بار به کار گرفته می شود و مقدارآن متناسب  با ظرفیت بار یا مسافر محاسبه می شود.(جداول 2 الف و ب )

شیر اطمینان :

 شیر هیدرولیکی است که هنگام سقوط یا افزایش ناگهانی سرعت درآسانسورهای هیدرولیک بکار می رود و هنگام افزایش جریان روغن بیش از خد مجاز،بسته شده واز سقوط یا افزایش سرعت کابین جلوگیری می نماید.

ضربه گیر (بافر) :

 وسیله ای ارتجاعی است که برای جلوگیری از اصابت کنترل نشده کابین و یا وزنه تعادل به کف جاهک به کار میرود و طوری طراحی و انتخاب می شود که قسمتی از انرژی جنبشی کابین را مستهلک کند.ضربه گیر لاستیکی تا سرعت 1 متر بر ثانیه،ضربه گیر فنر حلقوی تا سرعت 6/1 متر بر ثانیه و ضربه گیر هیدرولیک برای هر سرعتی قابل استفاده است.باید توجه داشت  که ضربه گیر برای متوقف کردن کابین در سقوط آزاد طراحی نشده است.

طبقه اصلی ورودی :

 منظور طبقه ایست که ورودی افراد پباده به ساختمان از آن طریق انجام می شود و معمولا هم تراز خیابان است.چنانچه در ساختمانی دسترسیهای اصلی مختلفی به یک آسانسور وجود داشته باشد پائین ترین آنها طبقه اصلی محسوب می شود.

طول مسیر حرکت :ارتفاع بین کف طیقه اصلی ورودی تا کف بالاترین طیقه توقف آسانسور،طول مسیر حرکت نامیده میشود.

کابین :

جزئی از آسانسور است که مسافر،بار یا هردو را در آن جای میدهد کابین دارای کف برای ایستادن،دیواره هایی برای حفاظت مسافرین یا بار،سقف و معمولاً دارای درب می باشد.

...

دانلود تحقیق کاربرد آسانسور و  تاریخچه صنعت آسانسور در ایران






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق کاربرد آسانسور و تاریخچه صنعت آسانسور در ایران,

تاريخ : 11 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : حسین | بازدید : <-PostHit->





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
برنامه محاسبه بازده سیکلون ,

تاريخ : 11 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : حسین | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه شیوه های و گرایش های معماری در تهران

پایان نامه شیوه های و گرایش های معماری در تهران

دانلود پایان نامه شیوه های و گرایش های معماری در تهران

پایان نامه شیوه های و گرایش های معماری در تهران 
 دانلود تحقیق و پژوهش معماری عامیانه و جایگاه آن در تاریخ معماری ایران 
 تحقیق معماری 
مقاله 
 معماری عامیانه و جایگاه آن در تاریخ معماری 
تاریخ معماری 
تحقیق 
ترجمه
دسته بندی معماری
فرمت فایل docx
حجم فایل 300 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 821

پایان نامه شیوه های و گرایش های معماری در تهران

مقدمه ای بر شیوه های و گرایش های معماری در تهران

الف: دوره قاجار

1- معماری سنتی حاشیه كویر

2- شیوه معماری اواخر قاجار (از اواسط دوره قاجار به بعد)

3- معماری التقاطی اروپا (از اواسط دروه قاجار به بعد)

ب: دوره پهلوی اول

1- ادامه سبك های اواخر قاجار و معماری نئوكلاسیك غرب

2- معماری اوایل مدرن «هنرنو»

3- معماری سبك ملی

مقدمه ای بر شیوه های و گرایش های معماری در تهران

الف: دوره قاجار

1- معماری سنتی حاشیه كویر

2- شیوه معماری اواخر قاجار (از اواسط دوره قاجار به بعد)

3- معماری التقاطی اروپا (از اواسط دروه قاجار به بعد)

ب: دوره پهلوی اول

1- ادامه سبك های اواخر قاجار و معماری نئوكلاسیك غرب

2- معماری اوایل مدرن «هنرنو»

3- معماری سبك ملی

4- معماری مدرن

ج: دوره پهلوی دوم

1- ادامه معماری مدرن (دهه 20 و 30)

2- معماری سبك بین المللی (دهه 40 و 50 در ادامه معماری مدرن)

3- معماری مرحله تحول (از آغاز دهه 50 تا زمان انقلاب)

4- معماری التقاطی غرب (شیوه نئوكلاسیك)

د: دوره بعد از انقلاب

1- معماری سنتی

2- معماری مرحله تحول (ادامه دوره قبل)

3- معماری پست مدرن غربی

4- معماری التقاطی غرب (شیوه نئوكلاسیك)

مقدمه ای بر شیوه ها و گرایش های معماران در تهران

توسعه و تحول شهر تهران به اوایل پایتختی آن در دوره قاجار باز می گردند. همچنین معماری بناهای تهران نیز به موازات گسترش و توسعه این شهر تحول یافته است. دسته بندی این اشكال خاص و متفاوت تحت عنوان شیوه ها و گرایشات معماری و شناخت اجمالی ویژگی و خصوصیات هر كدام از آنها موضوع این مقاله می باشد.

حدوداً تا اواسط دوره قاجار، معماری شهر تهران عمدتاً معماری سنتی رایج این مرز و بوم بود، كه هنوز نظایر آن در بسیاری از شهرهای حاشیه كویر خودمان وجود دارد، هنوز در ارتباط با معماری  غرب قرار نگرفته، و ریشه های سنتی و بومی خود را داشت. این معماری در ارتباط با اصول معماری سنتی، ویژگی های اقلیمی، شرایط جغرافیایی و در قالب ساختارهای یك شهر سنتی شكل گرفته بود.

عمده ترین ویژگی این       درون گرایی آن بود. تظاهر اصلی بناها به سمت درون بوده، داشتند. حتی نور مورد نیاز از آنها نیز از طریق حیاط های داخلی تأمین می گردید. این م عماری كه در ارتباط با مجموعه شرایط یك شهر سنتی به مطلوب ترین و زیبا ترین اشكال دست یافته بود، با تغییر شكل این ساختار سنتی دستخوش تحول بسیار می گردد. تغییر شكل ساختار سنتی شهر نیز معمول تحولاتی است كه از دوران قاجار در جامعه ایران روی می داد.

  آغاز تحولات در جامعه ایران از اواسط دوران قاجار و هم زمان با ایجاد ارتباطات وسیع تر با جوامع اروپایی می باشد، معماری تهران نیز از همان زمان تأثیر از مسائل ناشی از تحولات، از سبك ها و شیوه های معماری و شهرسازی غربی تأثیر فراوان می یابد.

عوامل ذیل كه ارتباط بیشتری با بحث ما دارند، در شروع تحولات معماری آن زمان تهران تأثیر بسزایی داشته اند:

معرفی اشكال جدیدی از سازمان های اداری خدماتی طبق الگوهای غربی.

معرفی انواع سبك های معماری متداول آن زمان اروپا از طریق معماران اروپایی به هنگام طراحی و ساخت بناهای دولتی در تهران.

معرفی شیوه شهرسازی در توسعه اولیه تهران قدیم.

 

انواع شیوه های معماری  كه در آن زمان رایج شدند به شرح ذیل می باشند:

معماری التقاطی اروپا

  از شیوه های رایج در آن دوران كه توسط اروپائیان وارد شد، معماری التقاطی قرن 19 اروپا است كه عمدتاً با همان سبك و سیاق نیز در طراحی برخی از بناهای تهران به كار رفته است در این شیوه تلفیقی از سبك های گذشته اروپا و یا از سبك خاصی بر اساس عملكرد و یا موقعیت قرار گیری بنا استفاده می كردند. ساختمان قدیم تلگرافخانه در حاشیه میدان توپخانه، ساختمان برخی سفارتخانه ها، همچنین بناهای اطراف میدان میدان حسن آباد نظایریز از  این شیوه هستند.

 

شیوه معماری اواخر قاجار

شاخه ای از معماری این دوره را كه در آن تلفیقی از معماری سنتی ایران با معماری التقاطی اروپا به عمل آمده است، شیوه معماری اواخر قاجار می نامند. با تركیب این دو شیوه تغییر ماهوی در ساختار فضایی و ارتباطی ساختمان های جدید در مقایسه با ابنیه سنتی به وجود آمد. تغییر در پلان ساختمان، تلفیق عناصر و اشكال معماری غرب با معماری سنتی استفاده از تكنیكها و مصالح ساختمانی مناسب تر و بكارگیری شیروانی برای پوشش بام ها كه قبلاً توسط معماران اروپایی در ساختمان های با سبك التقاطی معرفی شده بودند و ویژگی های عمده ساختمان های این شیوه هستند.

   برخی ساختمانهای واقع در خیابان ناصر خسرو منجمله بنای سردر شمس المعاره، ساختمان قدیم شهرداری در ضلع شمالی توپخانه، و بسیاری از ساختمانهای واقع در محدوده های مجاور ارگ قدیم تهران با این شیوه بنا شده اند. همچنین بسیاری از ساختمانهای كلاه فرنگی، و یا ویلاها و كاخ های ساخته شده در شمیران و در اطراف تهران در طی آن دوران همگی تلفیقی از شیوه های معماری التقاطی اروپایی و معماری سنتی ایران بودند.

  با شروع دوره رضا شاه كل ساختار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی كشور متحول می گردد. تشكیلات اداری بسط یافته و ارائه خدمات اجتماعی با الگوی اروپایی آغاز می شود. توسعه های شهری تهران در مقیاس وسیع تری با الگوی شهرسازی غرب شكل می گیرد. و ورود اتومبیل، تأثیر بسزائی در شكل توسعه شهر می گذارد. مجموعه این عوامل امكان فعالیت بسیاری از شركت ها و مهندسان خارجی را در توسعه های جدید شهرهای ایران و در احداث ساختمان های جدید اداری و آموزشی و …. در سراسر كشور و منجمله در تهران فراهم می نماید كه مهندسان اروپایی، روسی و معدودی معماران و مهندسان ایرانی در این گروه هستند. در همین دوران است كه دانشجویان ایرانی تحصیل كرده خارج نیز كه به وطن بازگشته اند به فعالیت های ساختمان سازی می پردازند.

  در دوره رضا شاه، علاوه بر ادامه شیوه معماری اواخر قاجار و معماری التقاطی اروپا «جنبش هنر نو»، «شیوه معماری اوایل مدرن» و در ادامه آن (در اواخر همین دوره) «معماری مدرن» نیز نضج پیدا نمود. همچنین در این دوره فعالیت زیادی در ارتباط با ایجاد یك «سبك ملی» كه بازگو كننده تاریخ و فرهنگ كهن این سرزمین باشد به عمل آمد.

 

جنبش هنر نو و شیوه معماری اوایل مدرن

   بسیاری از مهندسان خارجی و یا دانشجویان ایرانی كه در ابتدای قرن حاضر میلادی در اروپا به تحصیل پرداخته  یا در این حرفه فعال بودند، با آشنایی و تسلط كامل  نسبت به «جنبش هنر نو» و «جنبش مدرنیسم» كه در آن دوران متداول و یا در دست شكل گیری بود به ایران بازگشته و به فعالیت می پردازد. جنبش هنر نو در درون خود گرایش های متفاوتی را به وجود آورد كه تأثیر هر كدام در معماری ساختمان های تهران قابل مشاهده است. بخش عمده ای از معماری شهر تهران در چهار دهه اول این قرن متأثیر از این جنبش و گرایش های متنوع آن بوده است.

«شیوه معماری اوایل مدرن» یكی از گرایش های عمده ای است كه در بسیاری از ساختمانهای آن دوره تهران قابل مشاهده است. اصول منطق گرایی (Rationalism) در این شیوه از اهمیت برخوردار بوده و در ادامه همین شیوه اصول معماری مدرن نیز تدوین می شود مجموعه این كارها تا حدی نیز با تلفیق شرایط اقلیمی، فرهنگی و …. ویژگی و هویت خاصی به خود گرفته است.

  وارطان هوانسیان، گابریل گوركیان از معمارانی هستند كه در رأس و همراه با آنان بسیاری از معماران دیگر با شیوه های معماری اوایل مدرن و سپس معماری مدرن در تهران به فعالیت پرداخته اند كه هنوز هم مجموعه این ساختمان ها در میان بافت مركزی شهر تهران واقع در خیابانهای لاله زار، جمهوری انقلاب، سعدی و …. از فضاهای شهری، نماهای خیابانی بسیار زیبایی برخوردار هستند.

   گرایش دوم را كه در نقطه مقابل گرایش اول یعنی شیوه معماری اوایل مدرن قرار دارد امروز بیشتر به همان نام «هنر نو» می شناسند. آزادی  عمل و تأثیر عمده خلاقیت های ذهنی و فردی معماران در این گرایش كه از طیف وسیعی برخوردار است. به حدی است كه پوزنر آن را شیوه «ضد منطق گرایی» (Anti- Rationalism) نامیده است. استفاده آزاد از فرم ها و احجام، بكارگیری تزئینات و متیف های موارد دیگر از خلاقیتهای ذهنی و فردی معماران نشأت می گیرد، از جمله تأثیرهایی هستند كه شیوه هنر نو بر برخی از ساختمانهای آن دوره تهران گذاشته است.

   علاوه بر تأثیر گرایش های مذكور بر معماری ساختمان ه ای تهران، شاید تأثیر گرایشی دیگر كه از كشور فرانسه به ارمغان آمده هستیم. جنبش هنر نو در فرانسه به علت قدرت و اعتبار «آكادمی» در شكلی خاص تجلی می یابد. در این گرایش ضمن رعایت برخی از اصول سبك نئوكلاسیك نظیر تقارن، رعایت سلسله مراتب فضایی استفاده از عناصر و قوانین تركیب سبك مذكور از تكنولولژی مدرن ساختمانی نیز استفاده شده، لیكن از تزئینات و پرداختن به جزئیات كه در سبك نئوكلاسیك وجود داشت خودداری شده است. این ساختمانها ضمن حفظ ویژگی سبك نئوكلاسیك نظیر تاریخ گرایی و یادمان گرایی به طرز شگفت آوری ساده و بی پیرایه شده اند. در كشور آلمان عوامل دیگری باعث ایجاد همین روند لیكن با نتایجی نسبتاً متفاوت گردید. به هر حال در دوره رضا شاه ساختمانهای دولتی و آموزشی زیادی تحت تأثیر گرایش های مذكور در تهران احداث شده است.

  ساختمان زیبای دانشكده حقوق اثر مرحوم مهندس فروغی، و ساختمان زیبای دانشكده پزشكی اثر مرحوم ماكسیم سیرو از جمله نمونه هایی هستند كه تحت تأثیر معماری نئوكلاسیك فرانسه به وجود آمدند. هنچنین به دلیل ارتباط نزدیك ایران باكشور آلمان در دوره رضا شاه، فعالیت گروههای منهدسی آلمان در ایران، و بازگشت فارغ التحصیلان ایرانی از آلمان،تعدادی از ساختمان های دولتی تحت تأثیر معماری نئوكلاسیك این كشور و با خصوصیاتی كه قبلاً ذكر شد به وجود آمدند. ساختمان های راه آهن از بناهای شاخص معماری آلمان در ایران است.

 

معماری سبك ملی

در دوره رضا شاه دستیابی به شیوه ای از معماری كه معرف فرهنگ و تاریخ كه این مرز و بوم بوده  از هویتی ویژه برخوردار باشد، اهمیت بسیاری یافت. بر این اساس دو عامل در ایجاد  این معماری از اهمیت فراوانی برخوردار گشت. اول رجوع به معماری قبل از دوران اسلامی ایران و دوم استفاده از تكنولوژی مدرن غربی.

  در این باره گرایش های بسیار متفاوتی به وجود آمد، و ساختمان های مختلفی بر اساس  آن گرایش ها مطرح و اجرا شدند. عمارت شهربانی طرح مرحوم قلیج باغلیان و ساختمان شركت فرش از معماری دوران هخامنشی و بخصوص تخت جمشید الهام گرفته و بسیاری از عناصر معماری آن دوره در این ساختمان ها قابل ملاحظه است. ساختمان موزه ایران باستان اثر آندره گدار معمار معروف فرانسوی با الهام از طلاق كسرا كه از بناهای معروف دوره ساسانی است، طراحی شده است. عكس العمل های و انتقادهایی كه نسبت به استفاده مستقیم از سبك و عناصر معماری دوران قبل از اسلام به عمل آمد، و از سوی دیگر تأثیر شیوه معماری پالایش یافته را در چهارچوب معماری سبك ملی به ارمغان آورد. عمارت وزارتخانه خارجه نمونه بسیار متعالی این گرایش است كه در ضمن حفظ سادگی،  استفاده از فرم كعبه زرتشت به صورتی كاملاً پالایش یافته در آن قابل مشاهده است. ساختمان زیبای دیگر كه در همین دوره احداث شده است باشگاه افسران است كه توسط گابریل گوركیان طراحی شده و ارطان هوانسیان نظارت بر ساخت بنا را به عهده داشته است.

 

جنبش معماری مدرن

  از اواخر دوره رضا شاه و در ادامه شیوه معماری اوایل مدرن جنبش مدنیسم در تهران رواج یافت. در غرب جنبش مدنیزم در بین دو جنگ جهانی اشاعه یافت. این جنبش عملاً تفوق گرایشی و عملكرد گرایی در آن از اهمیت بسیاری برخوردار می باشند. تاریخ گرایی در معماری و هر آنچه با آن مرتبط بود به كنار گذاشته شده و استفاده از مصالح جدید بخصوص سیمان و بتن استفاده از اسكلات بتن آرمه، رعایت اصول بهداشتی نظیر برخورداری ساختمان از تهویه و نور مناسب افزایش سطح شیشه در بنا، استفاده از  احجام اصلی هندسی، حذف تزئینات، بكارگیری اصول جدید زیباشناسی كه در نقاشی و هنرهای تجسمی اشاعه یافته بود، تزئینات

 

 

دانلود پایان نامه شیوه های و گرایش های معماری در تهران






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه شیوه های و گرایش های معماری در تهران,

فایل اکسل داده های ضریب بتا شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از سال 89 الی 93

دانلود فایل اکسل داده های ضریب بتا شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از سال 89 الی 93

دانلود فایل اکسل داده های ضریب بتا شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از سال 89 الی 93

فایل اکسل داده های ضریب بتا بورس
 فایل اکسل داده های ضریب بتا
 ضریب بتا شرکتهای پذیرفته شده
بورس اوراق بهادار تهران از سال 89 الی 93
دسته بندی مالی
فرمت فایل zip
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15

عنوان: دانلود فایل اکسل داده های ضریب بتا شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از سال 89 الی 93

فرمت: excel

ضریب بتا از جمله متغیرهای مهم حسابداری می باشد که در تحقیقات و پایان نامه های رشته های حسابداری،

مدیریت مالی و اقتصاد به عنوان متغیر مالی مورد استفاده قرار می گیرد. این فایل شامل ضریب بتا مربوط به

132 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران برای بازه زمانی5 ساله 1389 الی 1393 می باشد

که می توان از آن در برآورد مدل رگرسیونی استفاده کرد.

دانلود فایل اکسل داده های ضریب بتا شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از سال 89 الی 93






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
فایل اکسل داده های ضریب بتا شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از سال 89 الی 93,

تاريخ : 11 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : حسین | بازدید : <-PostHit->
اهمیت مطالعه كردن در تعلیم و تربیت

دانلود مقاله اهمیت مطالعه كردن در تعلیم و تربیت

دانلود اهمیت مطالعه كردن در تعلیم و تربیت

دانلود مقاله اهمیت مطالعه كردن در تعلیم و تربیت
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات 
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانلود فیلم
دانلود کتاب
دسته بندی فایل
فرمت فایل word
حجم فایل 76 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 175

دانلود مقاله اهمیت مطالعه كردن در تعلیم و تربیت

این مقاله با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

اهمیت مطالعه كردن در تعلیم و تربیت

فهرست مطالب

ردیف

عنوان

صفحه

1

فصل اول مقدمه تحقیق

2

مقدمه

3

2-1 بیان مسئله

4

3-1 اهداف تحقیق

5

4-1 اهمیت موضوع تحقیق

6

5-1 فرضیه‌های تحقیق

7

6-1 تعریف عملیاتی مفاهیم و متغیرها

8

فصل دوم الف) ادبیات تحقیق

9

1-2 مقدمه

10

2-2- تاریخچة شروع كتاب‌نویسی برای كودكان در ایران

11

3-2 اشاره به مسئله كتاب و كتابخانه در دیگر كشورهای جهان

12

4-2 ادبیات كودكان و اهداف آن

13

5-2 اهمیت مطالعه

14

1-5-2 اهداف مطالعه

15

2-5-2 انگیزه‌های مطالعه

16

 

3-5-2 روشهای مطالعه

17

4-5-2 تأثیرات مطالعه

18

5-5-2 ارتباط مطالعه و خواندن با دروس دیگر

19

6-2 ویژگی و معیارهای اساسی كتاب كودك

20

1-6-2 اهم مطالبی كه در خصوص قالب و محتوای كتاب كودك گفتنی است عبارتند از

21

2-6-2 نكاتی در مورد چگونگی علاقمند كردن كودكان به كتابخوانی

22

7-2 راههای ایجاد عادت به مطالعه در كودكان

23

8-2 رغبتهای مطالعه در كودكان و نوجوانان چیست؟

24

9-2 كتابخانه‌ای برای كودكان فراهم كنیم

25

10-2 همكاری خانه و مدرسه

26

11-2 نقش مطالعه در توسعة فرهنگی

27

ب) پیشینة تحقیق

28

فصل سوم روش تحقیق

29

1-3 مقدمه

30

2-3 جامعة آماری

31

4-3 ابزار اندازه‌گیری

32

 

5-3 روش جمع‌آوری اطلاعات

33

6-3 روشهای آماری تحقیق

34

فصل چهارم تحلیل یافته‌های تحقیق

35

1-4 مقدمه

36

پرسشنامه تحقیقی

37

3-4 اجرای آزمون آماری خی دو ( )

38

4-4 بررسی وضعیت هر یك از فرضیه‌های تحقیق

39

فصل پنجم نتایج تحقیق

40

1-5 بحث و نتیجه‌گیری

41

2-5 محدودیتهای تحقیق

42

3-5 پیشنهادهای تحقیق

43

فصل ششم خلاصة تحقیق

44

منابع و مآخذ

1-1 مقدمه

به نام خداوندی كه والاترین تعلیم خویش را برای برگزیده‌ترین مخلوق حضرت محمّد(ص) با امر بخوان آغاز نمود و به ایشان چنین وحی فرمود «اقرء بِسمِ رَبّكَ الذَّی خَلَق«  بخوان به نام پروردگارت كه تو را آفرید خواندن را آغاز تعلیم و كاملترین دین خویش قرار داد و قرائت را نخستین پایه‌ای برای تكامل نهایی و رسیدن به آخرین مرحله تعلیم ضروری دانست و لوح قلم نگاشته بدان را چنان گرامی و مقدس دانست كه سوگند مؤكد خویش را بر آن استوار نمود و فرمود «ن والقلم و ما یسطرون»  سوگند به قلم و آنچه بدان نویسند و چنین شد كه خواندن و آنچه از قلم عالمان مؤمن و متقی و متعهد تراوش نمود نخستین گام باروری و اعتقاد و ایمان آدمی و اولین مرحله گام نهادن در وادی آگاهی و سیر به سوی كمال و آراستگی انسان است و انوار حاصل از خواندن مشعل طریق سعادت و كامیابی بشر گردیده است و درود بر حضرت محمد مصطفی (ص) كه با ظهور خود چراغ فروزان دانش و آگاهی و تقوا را فرا راه بشر قرار داد و آدمیان را از تپّة ظلمانی ضلالت و گمراهی به سوی بادیة منوّر فضل و دانش رهنمون گردانید و دعوت به آگاهی و امر به آموزش و خواندن را سرلوحة كلام خویش ساخت و فرمود «اطلبو العلم من المهد الی اللحد» خواند و آموختن را از گهواره تا گور بجویید.

دانلود اهمیت مطالعه كردن در تعلیم و تربیت






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
اهمیت مطالعه كردن در تعلیم و تربیت,

تاريخ : 11 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : حسین | بازدید : <-PostHit->
اهمیت مطالعه كردن در تعلیم و تربیت

دانلود مقاله اهمیت مطالعه كردن در تعلیم و تربیت

دانلود اهمیت مطالعه كردن در تعلیم و تربیت

دانلود مقاله اهمیت مطالعه كردن در تعلیم و تربیت
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات 
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانلود فیلم
دانلود کتاب
دسته بندی فایل
فرمت فایل word
حجم فایل 76 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 175

دانلود مقاله اهمیت مطالعه كردن در تعلیم و تربیت

این مقاله با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

اهمیت مطالعه كردن در تعلیم و تربیت

فهرست مطالب

ردیف

عنوان

صفحه

1

فصل اول مقدمه تحقیق

2

مقدمه

3

2-1 بیان مسئله

4

3-1 اهداف تحقیق

5

4-1 اهمیت موضوع تحقیق

6

5-1 فرضیه‌های تحقیق

7

6-1 تعریف عملیاتی مفاهیم و متغیرها

8

فصل دوم الف) ادبیات تحقیق

9

1-2 مقدمه

10

2-2- تاریخچة شروع كتاب‌نویسی برای كودكان در ایران

11

3-2 اشاره به مسئله كتاب و كتابخانه در دیگر كشورهای جهان

12

4-2 ادبیات كودكان و اهداف آن

13

5-2 اهمیت مطالعه

14

1-5-2 اهداف مطالعه

15

2-5-2 انگیزه‌های مطالعه

16

 

3-5-2 روشهای مطالعه

17

4-5-2 تأثیرات مطالعه

18

5-5-2 ارتباط مطالعه و خواندن با دروس دیگر

19

6-2 ویژگی و معیارهای اساسی كتاب كودك

20

1-6-2 اهم مطالبی كه در خصوص قالب و محتوای كتاب كودك گفتنی است عبارتند از

21

2-6-2 نكاتی در مورد چگونگی علاقمند كردن كودكان به كتابخوانی

22

7-2 راههای ایجاد عادت به مطالعه در كودكان

23

8-2 رغبتهای مطالعه در كودكان و نوجوانان چیست؟

24

9-2 كتابخانه‌ای برای كودكان فراهم كنیم

25

10-2 همكاری خانه و مدرسه

26

11-2 نقش مطالعه در توسعة فرهنگی

27

ب) پیشینة تحقیق

28

فصل سوم روش تحقیق

29

1-3 مقدمه

30

2-3 جامعة آماری

31

4-3 ابزار اندازه‌گیری

32

 

5-3 روش جمع‌آوری اطلاعات

33

6-3 روشهای آماری تحقیق

34

فصل چهارم تحلیل یافته‌های تحقیق

35

1-4 مقدمه

36

پرسشنامه تحقیقی

37

3-4 اجرای آزمون آماری خی دو ( )

38

4-4 بررسی وضعیت هر یك از فرضیه‌های تحقیق

39

فصل پنجم نتایج تحقیق

40

1-5 بحث و نتیجه‌گیری

41

2-5 محدودیتهای تحقیق

42

3-5 پیشنهادهای تحقیق

43

فصل ششم خلاصة تحقیق

44

منابع و مآخذ

1-1 مقدمه

به نام خداوندی كه والاترین تعلیم خویش را برای برگزیده‌ترین مخلوق حضرت محمّد(ص) با امر بخوان آغاز نمود و به ایشان چنین وحی فرمود «اقرء بِسمِ رَبّكَ الذَّی خَلَق«  بخوان به نام پروردگارت كه تو را آفرید خواندن را آغاز تعلیم و كاملترین دین خویش قرار داد و قرائت را نخستین پایه‌ای برای تكامل نهایی و رسیدن به آخرین مرحله تعلیم ضروری دانست و لوح قلم نگاشته بدان را چنان گرامی و مقدس دانست كه سوگند مؤكد خویش را بر آن استوار نمود و فرمود «ن والقلم و ما یسطرون»  سوگند به قلم و آنچه بدان نویسند و چنین شد كه خواندن و آنچه از قلم عالمان مؤمن و متقی و متعهد تراوش نمود نخستین گام باروری و اعتقاد و ایمان آدمی و اولین مرحله گام نهادن در وادی آگاهی و سیر به سوی كمال و آراستگی انسان است و انوار حاصل از خواندن مشعل طریق سعادت و كامیابی بشر گردیده است و درود بر حضرت محمد مصطفی (ص) كه با ظهور خود چراغ فروزان دانش و آگاهی و تقوا را فرا راه بشر قرار داد و آدمیان را از تپّة ظلمانی ضلالت و گمراهی به سوی بادیة منوّر فضل و دانش رهنمون گردانید و دعوت به آگاهی و امر به آموزش و خواندن را سرلوحة كلام خویش ساخت و فرمود «اطلبو العلم من المهد الی اللحد» خواند و آموختن را از گهواره تا گور بجویید.

دانلود اهمیت مطالعه كردن در تعلیم و تربیت






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
اهمیت مطالعه كردن در تعلیم و تربیت,

پایان نامه بررسی رابطه هوش اجتماعی، حمایت اجتماعی و خوش بینی با سازگاری اجتماعی دانشجویان دانشگاههای آزاد علوم تحقیقات خوزستان

دانلود پایان نامه بررسی رابطه هوش اجتماعی، حمایت اجتماعی و خوش بینی با سازگاری اجتماعی دانشجویان دانشگاههای آزاد علوم تحقیقات خوزستان

دانلود پایان نامه بررسی رابطه هوش اجتماعی، حمایت اجتماعی و خوش بینی با سازگاری اجتماعی دانشجویان دانشگاههای آزاد علوم تحقیقات خوزستان

دانلود پایان نامه بررسی رابطه هوش اجتماعی، حمایت اجتماعی و خوش بینی با سازگاری اجتماعی دانشجویان دانشگاههای آزاد علوم تحقیقات خوزستان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 517 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 154

پایان نامه بررسی رابطه هوش اجتماعی، حمایت اجتماعی و خوش بینی با 

سازگاری اجتماعی دانشجویان دانشگاههای آزاد علوم تحقیقات خوزستان

این  پایان نامه  با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

 

فهرست كلی مطالب

عنوان صفحه

فصل اول - طرح پژوهش

مقدمه     13

بیان مسئله            14

اهمیت و ضرورت پژوهش    15

اهداف پژوهش       16

فرضیات 16

تعاریف عملیاتی     17

فصل دوم - ادبیات تحقیق

مقدمه     19

حمایت اجتماعی     19

تعاریف حمایت اجتماعی       20

انواع حمایت اجتماعی          21

ابعاد حمایت اجتماعی           23

تئورهای حمایت اجتماعی      24

منابع حمایت اجتماعی          26

مدلهای حمایت اجتماعی        28

عوامل موثر در جلب حمایت اجتماعی   29

اثرات روانی حمایت اجتماعی 30

اثرات جسمانی حمایت اجتماعی          31

شبکه حمایت اجتماعی         32

حمایت اجتماعی به عنوان سپر فشار روانی         34

نقش حمایت اجتماعی در حفظ سلامتی   29

سازگاری اجتماعی  37

ویژگی های افراد سازگار      38

انواع سازگاری      39

موانع سازگاری در انسان      40

ناسازگاری           41

عوامل موثر در بروز ناسازگاری         42

عوامل موثر بر سازگاری      42

خصوصیات سازگاری          44

مراحل سازگاری    44

فرآیند سازگاری     45

دیدگاه های سازگاری اجتماعی            45

ماهیت خوش بینی و تاریخچه توجه آن در روانشناسی        52

خوش بینی به عنوان طبیعت انسانی     53

خوش بینی به صورت یک تفاوت فردی 56

نظریه کلی           58

نظریه کرت لوین   59

انواع خوش بینی    59

خوش بینی خلقی    60

خوش بینی موقعیتی 60

خوش بینی کاذب    61

هوش اجتماعی       62

تئوری هوش اجتماعی          64

پرفایلهوش اجتماعی 66

تفاوت هوش اجتماعی و هوش هیجانی   67

منشا زیستی- عصبی هوش اجتماعی     68

آسیب شناسی هوش اجتماعی  74

اندازه گیری هوش اجتماعی   75

انواع و نمونه های معیارهای موجود هوش اجتماعی          77

توسعه هوشاجتماعی            79

تاریخچه مطالعات هوش        81

هوش از دیدگاه ثرندایک       86

هوش از دیدگاه اسپیرمن        87

هوش از دیدگاه استرنبرگ     87

هوش از دیدگاه وکسلر          88

هوش از دیدگاه گاردنر          89

هوش از دیدگاه بینه و سیمون  89

رویکردهای چهارگانه هوش   89

رویکرد روانسنجی 90

رویکرد عصبی- زیستی       90

رویکرد رشدی      91

رویکرد پردازش اطلاعات     92

ارتباطات اجتماعی  93

جهت گیری باز و بسته در ارتباطات     94

الگوهای چهارگانه ارتباطات اجتماعی   95

پیشینه پژوهش       98

پیشینه داخلی         98

پیشینه خارجی       99

    فصل سوم:روش پژوهش

-1- جامعه آماری   108

3-2- نمونه آماری و روش نمونه گیری             108

3-3- طرح تحقیق  109

3-4- ابزار اندازه گیری       110

3-5- روش اجرا    110

3-6- روش تحلیل داده ها      111

 

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها

الف ) یافته های توصیفی      112

ب) یافته های مربوط به فرضیه های پژوهش      119

ج) یافته های جانبی             120

فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری

5-1- تبیین یافته‌های مربوط به فرضیه‌های پژوهش          133

5-2- محدودیت های پژوهش 1

5-3-1- پیشنهادات پژوهشی 

5-3-2- پیشنهادات کاربردی 

منابع فارسی           139

منابع انگلیسی

5-3- پیشنهادات فهرست جداول

عنوان     صفحه

جدول 3ـ1 : توزیع آزمودنی ها بر حسب گروه سنی (سال)  113

جدول 3ـ2 : توزیع آزمودنی ها بر حسب سطح تحصیلات   115

جدول 3ـ3 : توزیع آزمودنی ها بر حسب درآمد    117

جدول 3ـ4: توزیع آزمودنی ها بر حسب وضعیت اشتغال     117

جدول4-1:میانگین و انحراف معیارنمره متغیرهای119

جدول 4-2: ضرایب همبستگی ساده بین هوش اجتماعی و حمایت اجتماعی121

جدول 4-3: ضرایب همبستگی ساده بین خوش بینی با سازگاری        126

جدول 4-4: ضرایب همبستگی ساده بین حمایت اجتماعی با سازگاری 128

جدول4ـ5: ضرایب همبستگی چندگانه متغیرهای پیش بین (سازگاری، هوش و حمایت اجتماعی) با  خوش بینی128

جدول 4-6: ضرایب همبستگی ساده بین حمایت اجتماعی و خوش بینی            129

چکیده:

هدفاصلیاینپژوهش بررسی رابطه هوش اجتماعی، حمایت اجتماعی و خوش بینی با سازگاری اجتماعی دانشجویان دانشگاههای آزاد علوم تحقیقات خوزستان سال 1394-1393میباشد.روش پژوهش از نظر هدف كاربردی و از نظر گردآوری داده ها توصیفی از نوع همبستگی بوده است. حجمجامعهآماریکارکنان  بهتعداد300نفراستکهنمونهآماریبهروشکوکران150نفرتعیینگردیدکهبهروشنمونهگیریتصادفیانتخابشدند.ابزار گردآوری داده ها چهار پرسشنامه هوش اجتماعی، حمایت اجتماعی و  خوش بینی با سازگاری اجتماعی در مقیاس پنج درجه ای لیکرت بوده است. روایی پرسشنامه ها با مطالعه منابع و اخذ نظرات برخی متخصصان زیربط بدست آمد برای محاسبه پایایی آنها نیز تعداد 30 پرسشنامه بین جامعه آماری (غیر از نمونه اصلی) توزیع و با استفاده از آلفای کرونباخ ضریب 0.94 برآورد گردیده است.داده های گردآوری شده به کمک روش های آمار توصیفی همچون فراوانی، درصد، نمودار، وآزمون های آمار استنباطی همچون همبستگی پیرسون، و T مستقل، آنالیز واریانس یک راههو ضریب همبستگی چندگانه از طریق نرم افزار آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.نتایج عبارتند از:بین حمایت اجتماعی با سازگاری اجتماعی دانشجویان رابطه وجود دارد. بین هوش اجتماعی و میزان سازگاری اجتماعی دانشجویان رابطه وجود دارد. بین خوش بینی و میزان سازگاری اجتماعی دانشجویان رابطه وجود دارد . بین خوش بینی و میزان سازگاری اجتماعی دانشجویان رابطه وجود دارد. بین حمایت اجتماعی وهوش اجتماعی و خوش بینی و سازگاری اجتماعی دانشجویان زن و مرد و تفاوت وجود دارد.بین حمایت اجتماعی وهوش اجتماعی و خوش بینی و سازگاری اجتماعی دانشجویان از نظر گروه ‌های مختلف سنی تفاوت وجود دارد بین حمایت اجتماعی وهوش اجتماعی و خوش بینی و سازگاری اجتماعی دانشجویان از نظر وضعیت اشتغال تفاوت وجود دارد.

کلیدواژه: هوش اجتماعی، حمایت اجتماعی،خوش بینی، سازگاری اجتماعی، دانشجویان

دانلود پایان نامه بررسی رابطه هوش اجتماعی، حمایت اجتماعی و خوش بینی با سازگاری اجتماعی دانشجویان دانشگاههای آزاد علوم تحقیقات خوزستان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی رابطه هوش اجتماعی، حمایت اجتماعی و خوش بینی با سازگاری اجتماعی دانشجویان دانشگاههای,

<-BloTitle->
<-BloText->